pillllans

Alla inlägg under januari 2011

Av Pernilla - 15 januari 2011 09:43

Helt underbart med en ledig helg. Idag ska jag greja en massa, bl.a städa bort julen helt och hållet här. Ska ta en sväng till Henån och blomsteraffären tror jag. Får inhandla lite nytt grönt & fint nu när julblommorna försvinner. Försökte precis få fram öppettiderna dit men det var banne mej inte lätt - jag lyckades inte.


Här har snöat en del inatt också. Får bara hoppas det håller sej lite -gr så man slipper regn, tö och ishalka.

För annars är snö och vinter helt underbart. Jävligt vackert och mysigt. Och rida i snön är ju härligt, det är mindre härligt när det blir som sagt tö och jävligt halt istället. Det hatar jag.


Nä jag får la ta och göra mej iordning så jag kan åka ner till Henån. Ska över till syster också och lämna av några spånbalar jag köpt för henne.


Så på återséende!!


//Pillan

Av Pernilla - 14 januari 2011 14:22

Fortsatte ju med träningen och klippa Calle igår kväll. Tänkte bara lägga in några bilder från/under träningen (träning nr 3 - duktiga Calle)


 

    

                  



Och en bild från idag när han fick sin lunch.

 


Nu ska jag åka vidare, jag och Björn ska nog in till Uddevalla en sväng. Handla lite och så...

Ha en forsatt trevlig helg.


//Pillan


Av Pernilla - 13 januari 2011 17:20

Får bara ondare & ondare i axeln.

Jag ramla/halka nämligen så klantigt igår utanför stallet. Jag hade utsläppet igår morse och skulle ner till ena hagen med hö + vatten.

I ena handen - en ikeapåse. Andra handen - en fylld vattenhink.

Under Pillan - en isfläck.

Vilket resultera i att jag for bakåt och landa på både axeln och handen. Trodde först mest handen för den ömma, men idag är den bra. Däremot är axeln värre. Vattenhinken tömdes på mej så jag fick dyblöt släppa ut hästarna. Trodde nästan jag skulle bli förkyld igen bara för det....

Jaja, så kan det gå. Får la hoppas axeln ger sej och blir bra snart.


Idag har jag i alla fall lyckats jobba hela dagen så nu ska jag snart åka till stallet. Ska fortsätta klippträna Calle idag. Kommer han väl se mer förjäklig ut?!..


Sen är jag kanske ledig fredag, lördag och söndag. Vilket kommer innehålla - mys, vin, pyssel, Boss, Calle och vila axeln.      


Tjooo på er !!!


/Pillan

Av Pernilla - 12 januari 2011 05:57

God morgon allihoppa     


Jag gick upp för en stund sen. Ska släppa ut hästarna, men mamma är uppe för hon börjar jobbet 7 så jag tar en kaffe med henne innan vi beger oss.

Idag jobbar jag också kvällen 16-22 och innan det ska jag på medarbetar/löne samtal med chefen, se om man sköter sej   


Igår pratade jag med en väldigt god vän som ringde, jag ska få en del hästsaker av henne. Bl.a en hoppsadel, massa grimmor och några i läder och sådär. Jättesnällt. TACK TACK   

Vilka underbart snälla vänner man har!! Så himla härligt och veta om allt gott folk som finns omkring en och ställer upp m.m Love them !!


BTW jag är fortfarande rökfri. . .


Nä nu ska jag vara social mot mamma   

Ha det gott.

//Pillan

Av Pernilla - 11 januari 2011 09:51

OBS) Detta inlägg är mest innehållande häst !


Stackars min Calle. Nu är han inte snygg. Jo det är han allt ändå men kanske inte på ena halsen. Det är så att jag klipptränar Calle eftersom han är jätterädd så tar vi det väldigt sakta och lugnt. Liiite i taget och så mycket morötter.

Igår fortsatte jag träningen och denna gången klippte jag emot honom med den mer än sist. (Tar det löjligt lugnt med honom....)

Han var superduktig och jag blev väldans stolt över honom. Nu har jag visserligen en liten klippare som är tystgående annars hade det aldrig gått. Men ändå....

Resultatet av våran träning igår blev ganska fult. Calle ser sjuk ut och jag framstår väl som en.. Jag vet inte vad.

 


Lite svårt och få med på bilderna, speciellt det vita. Det syns ju inte. Ja det är i alla fall allt annat än snyggt, men det skiter jag i   

Nu väntar jag någon dag innan jag tränar igen.

Min finaste Calle..... Nu vill jag rida så jag hoppas innerligt att isen försvinner snart så man kan brodda och ge sej ut en sväng.

Nu var det flera dagar sen igen som vi gjorde något, jag och Calle. Tack vare underlaget. MORR!

Ska ner till 3 hästar någon dag här snart också, med Maria & Linda. Jag ska i alla fall köpa mineral/saltsten för den käkar Calle upp som godis. Så ska jag kolla utbudet av hoppsadlar därnere. Det som jag vet passar Calle bäst är ju Albion. Sen även vissa M&N och dom sadlarna är också himla bekväma med gel sits och allt. När man letar sadel till Calle så förstår man verkligen att något svängda ryggar har man mycket lättare att hitta sadel till än Calles raka, platta & breda rygg. Allt för att försvåra det hela för mej...   

Min Stubben sadel lämnar jag nog in till Sadelmagasinet.se snart så slipper jag alla oseriösa dårar. Att dom orkar lägga energi om dom ändå inte menar något med det?

Eller så tar jag med den till 3 hästar om vi drar dit innan den 20;e. Jag får se. Orkar inte sälja den själv längre i alla fall.


Idag blir det ganska lugnt för min del. Jag ska luncha hästarna och fixa med Calle. Sen en promenad med Boss innan jobbet kl 16-22.

Om bara min huvudvärk kunde försvinna också. Den kom igår kväll så jag somna med skiten och vaknade dessutom med den också.


Nu ska jag fota lite saker, träns + grimmor som ska läggas ut på tradera så jag kan få in pengar och sponsra mina kommande inköp till Calle istället. Bra va?


Önskar er en fortsatt trevlig dag!!


//Pillan

Av Pernilla - 10 januari 2011 14:32

Ledig idag, gott efter nästan en vecka på jobbet innehållande en massa.

Igår kväll efter jobbet och stallet så åkte jag hem till Björn och våran söndagkväll spenderades framför en film med kexar/ostar och vin   

Det var verkligen det perfekta avslutet på en fullspäckad vecka.

Idag så starta jag dagen väldigt perfekt också, nämligen med att släppa ut hästarna vilket är fruktansvärt mysigt.

 

Det som är mindre mysigt nu är underlaget, fy fan rent ut sagt. Jag kan inte göra nåt med Calle. När det är ren isgata och snön är skare och tö. Det bara inte går.... Gör mej frustrerad och Calle överpigg.    

Gillar det inte alls !

Jag och Tina var ute på promenad förut med Boss. När det blev för mycket is så åkte man nästan kana efter honom. Det blev en bra promenad och jävlar va vi hurta på i skogen i all snö. Gott!!


Idag är jag lite stolt faktiskt. Har vart rökfri i 2 veckor idag   


Nu ska jag städa innan det får bli stallet igen till eftermiddagen.


Tjooo....


//Pillan


Av Pernilla - 6 januari 2011 20:27

Vad gott med pengar. Igår onsdag jobbade jag 7-11 och plockade på mej extra 14,30-22 också. Idag har jag jobbat 7-16 extra och imorn jobbar jag 7-16,30 extra. Skitbra....  


Nåt som också är bra är att JAG  har vart "rökfri" 1 ½ vecka   


Nåt mer som också är bra. Det är att jag fått syster till att baka Negerbollar till mej. Haha....

Skulle vart in på affären och köpt något gott till tv;n men eftersom det är söndag idag så hade ju affären stängt. Så då gör jag ett utbyte med syster Tina. Hon bakar bollar till mej, så får hon låna min data sen. Givetvis hade hon fått låna min data ändå. Nu i skrivande stund så bakar hon, så det är ju bra !   


Massa bra saker. Calle blev skodd i tisdags också, även det himla bra. Nu kan han broddas igen = nu kan jag rida     Dom förra broddhålen var så himla slitna.....


Funderar en del på mitt hår. Hade gärna velat göra nåt men vet inte vad... Var inne på page, men då blir jag nog tjockare i ansiktet. Så var jag inne på brunt, men det tar sån tid och få blont igen sen. Lugg igen? Annan färg? Slingor? Kortklippt?

Äh fasen ingen aning... Känner mej aningen tråkig i dagsläget, men ändå mycket fin givetvis   

Man ser lite på bilden hur jag har det nu....

 

Några tips, hojta gärna....


God kväll på er....


((Traskar iväg och ser hur det går för mina negerbollar.....))


//PIllan

Av Pernilla - 2 januari 2011 21:11

Vet! Det var ett tag sen man var här nu. Först julen och all "stress" till den och hinna jobba som vanligt också. Sen hela denna veckan har jag legat dödssjuk.    Eller... Inte dödssjuk kanske men vart jävligt dålig tycker jag. Hög feber, HOSTA, värk m.m Men det är på bättringsvägen nu. Gäller bara att ta det lugnt för en förhastad rörelse innebär yrsel för mej     Blir la så efter all feber m.m

Hur som helst...


Hoppas ni alla hade en toppen jul i alla fall. Det hade jag. Jag jobbade hela julen men hann än dock med träff/middag med familjen och jag fick sååå många fina julklappar. Jätteglad är jag för dom.

Juldagen spenderades på baden givetvis    Det var en kul men lugn kväll !


Nyår hade jag lite planer för egentligen men febersjukan satte stopp. Då både jag och Björn vart dåliga så tog vi varsin alvedon och bädda ner oss i soffan. Så där spenderade vi tolvslaget. Hoppas ni hade en trevlig afton !!

Lite typiskt när jag för en gång skull var ledig nyårsdagen så jag kunde partat men å andra sidan gör det mej inget. Tycker det blir så prestationsartat med såna högtider som nyår. Som att man "måste" vara på värsta festen och ha sååå kul. Nä, jag kan lika gärna dra ut en vanlig sketen lördag   


Nä om man ska sätta på en film kanske? Känner mej fortfarande slö så orkar inte med så mycket..


God kväll på er !!


En bild på Calle från idag när vi vänta på hovis som inte dök upp...

  Som ni ser så höll Calle också utkik efter honom...

Men idag var hovis som borta. Så jag ska nog sätta mej ner nu och leta tag på en ny!


//Pillan

Ovido - Quiz & Flashcards