pillllans

Direktlänk till inlägg 11 januari 2011

Ful häst .

Av Pernilla - 11 januari 2011 09:51

OBS) Detta inlägg är mest innehållande häst !


Stackars min Calle. Nu är han inte snygg. Jo det är han allt ändå men kanske inte på ena halsen. Det är så att jag klipptränar Calle eftersom han är jätterädd så tar vi det väldigt sakta och lugnt. Liiite i taget och så mycket morötter.

Igår fortsatte jag träningen och denna gången klippte jag emot honom med den mer än sist. (Tar det löjligt lugnt med honom....)

Han var superduktig och jag blev väldans stolt över honom. Nu har jag visserligen en liten klippare som är tystgående annars hade det aldrig gått. Men ändå....

Resultatet av våran träning igår blev ganska fult. Calle ser sjuk ut och jag framstår väl som en.. Jag vet inte vad.

 


Lite svårt och få med på bilderna, speciellt det vita. Det syns ju inte. Ja det är i alla fall allt annat än snyggt, men det skiter jag i   

Nu väntar jag någon dag innan jag tränar igen.

Min finaste Calle..... Nu vill jag rida så jag hoppas innerligt att isen försvinner snart så man kan brodda och ge sej ut en sväng.

Nu var det flera dagar sen igen som vi gjorde något, jag och Calle. Tack vare underlaget. MORR!

Ska ner till 3 hästar någon dag här snart också, med Maria & Linda. Jag ska i alla fall köpa mineral/saltsten för den käkar Calle upp som godis. Så ska jag kolla utbudet av hoppsadlar därnere. Det som jag vet passar Calle bäst är ju Albion. Sen även vissa M&N och dom sadlarna är också himla bekväma med gel sits och allt. När man letar sadel till Calle så förstår man verkligen att något svängda ryggar har man mycket lättare att hitta sadel till än Calles raka, platta & breda rygg. Allt för att försvåra det hela för mej...   

Min Stubben sadel lämnar jag nog in till Sadelmagasinet.se snart så slipper jag alla oseriösa dårar. Att dom orkar lägga energi om dom ändå inte menar något med det?

Eller så tar jag med den till 3 hästar om vi drar dit innan den 20;e. Jag får se. Orkar inte sälja den själv längre i alla fall.


Idag blir det ganska lugnt för min del. Jag ska luncha hästarna och fixa med Calle. Sen en promenad med Boss innan jobbet kl 16-22.

Om bara min huvudvärk kunde försvinna också. Den kom igår kväll så jag somna med skiten och vaknade dessutom med den också.


Nu ska jag fota lite saker, träns + grimmor som ska läggas ut på tradera så jag kan få in pengar och sponsra mina kommande inköp till Calle istället. Bra va?


Önskar er en fortsatt trevlig dag!!


//Pillan

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 14 mars 2017 07:37


Igår var vi kollegor ut till Gullholmen för att äta gott och umgås. Det var supertrevligt! Jag och några till valde sista färjan hem vid 21 och vissa sov över i stugan som vi bokat.  Men dels var jag ändå nykter och sen är det lite svårt att lösa m...

Av Pernilla - 13 mars 2017 10:45


Hemkommen från barnmorskan nu, fick träffat min nya idag eftersom den förra har slutat precis och börjat jobba i Uddevalla istället. Lite knepigt att göra ett byte såhär sent i graviditeten, men såklart så går ju det bra med. Hon var jättetrevlig den...

Av Pernilla - 12 mars 2017 06:30


    Alltså hur fin morgon? Björn ska ut i skogen om någon timme och jag och Holly har lite mysmorgon framför tecknat. Hon ska få stekfrukost snart och jag ska dricka kaffe innan jag intar min frukost, yoghurt. Jag är redan lite trött på flytan...

Av Pernilla - 11 mars 2017 07:55

Den rubriken kändes extra skön att skriva, haha. Nu är tandläkarbesöket gjort och jag kan beskriva det som hemskt jobbigt. Men 1 ½ timme senare med två tandläkare så var tanden ute i alla fall. Trist bara att den skulle ha så dålig tajming och behöva...

Av Pernilla - 10 mars 2017 08:30


Ja alltså. Värken blir bara värre och värre så idag har jag fått en akuttid till tandläkaren för att dra ut den onda visdomstanden. Behöver jag ens nämna hur jävla nervös jag är?  Men det är otroligt skönt att få gjort det idag, att slippa gå och h...

Ovido - Quiz & Flashcards