pillllans

Alla inlägg under september 2009

Av Pernilla - 3 september 2009 20:50

Riktigt trött på detta regnandet nu. Hann iaf med nöd o näppe klippa gräset imorse. Gäller och passa på så länge solen är framme. Dessvärre hann jag inte få in Calle i stallet innan det började regna/blåsa på tvären. Kallt och ushligt. Pysslade om mitt hjärta men lät han med gott samvete få vila idag. Imorgon tänkte jag köra igenom LC programmet OM han känns fin d.v.s Har lite beslutsångest, VILL verkligen ställa upp i en LC tävling men känns som jag kommer skämma ut mej totalt!? Eller så är det jag som har för höga krav på mej själv? Jag som knappt kan sitta ner på Calle i trav stundtals. Ok, han går fint och trevligt, mjukt för mej i paddocken på hemmaplan men ute på tävling kan jag tro att han (givetvis) blir lite spänd, ofokuserad och också stark. Vilket resulterar i dålig form och en studsandes Pernilla uppepå ryggen. Men det är ju träning, eller hur. Första, andra, tredje, fjärde dressyrtävlingen lär bli så. Men det lär ju också bli bättre för varje gång. Så ja, jag ska vara med. Anmäla mej till nästa dressyr och bara rida Calle som jag alltid gör och ha kul. % skiter vi i, eller iaf låtsas att vi gör de ;) haha...

Sen en tråkig grej här på ön verkar vara nån epidemi bland hästarna.. Vet flera st som står halta nu. Vi har bl.a två utav dom i vårt stall, en på boxvila och en i "sjukhage". Lite skumt...! Är det detta blöta vädret som gör fossingarna för mjuka på våra hästar tro!? Nä ingen aning.....

Imorgon ska jag jobba 7-14, sen blir det ridning och kvällen ska tillbringas med Ida som fyller år!! Ska vi minsann ut och ha lika kul igen som förra helgen =) eller hur gums!!

Jobbar helgen gör jag också men kvällen både lördag och söndag så lär väl hitta på nåt bus på ledig tid! 


Ha det fint allihoppa!!!


--pillan--



Av Pernilla - 2 september 2009 18:17

Stod upp kvart i 5 imorse för att hämta en vän och åkte efter det och hämtade transport. Till ridskolan, fick lastat på hennes envisa lille pålle och iväg till Åby. Det gick bra på kliniken, han gick enl. veterinären bara aningen stumt/stelt men ingen hälta. Hon kände, klämde och titta men han visa inget. Vid böjprovet så visa han inget på det höga (knäleden) men däremot vid det låga böjprovet (kotan) så markerade han i trav. Blev antiinflammatoriskt 1 gång om dagen och vila minst 2 veckor därefter lugn igångsättning. Håller han inte då så blir det in på kliniken igen och röntga honom. Så vi får hålla tummarna att han håller sej bra och frisk!!

Så nu står han hos "oss" på lite rehabilitering/vila. Calle blev förvånad när han fick se en till fläckig skäck i hagen mittemot. Kompis el. spegelbild? tänkte nog Calle......


Sen vart det hem, varva ner, tog en kaffe och bytte sen om till ridkläderna och for tillbaka till stallet. Fjärde vändan till stallet kan jag påpeka =)  Red en stund i paddocken, gick inge vidare. Mot slutet gick det fint så då la jag av. Annars var Calle ganska stel, stum och lite små studsig. Men han har gått så j-a fint det sista annars, han har vart riktigt trevlig i dressyren så gör väl inget med ett litet bakslag idag!? 


Så skulle man tävlat nästa helg men den blev inställd, nu è man lite putt/besviken för det. jaja.. kommer fler!


Nu sitter jag hos syster och passar hennes barn, ska sitta här till nio eller nåt ikväll. Jag lär ju sova riktigt gott sen när jag kommer hem. Vart en fullspäckad dag verkligen.... Phu!! Så detta var min lediga dag... Hur har ni haft det!?


--pillan--

Ovido - Quiz & Flashcards