pillllans

Alla inlägg under april 2009

Av Pernilla - 20 april 2009 21:59

Ja trots att jag är ledig idag så har jag massa att göra. Började denna dagen med att stå upp tidigt för att släppa ut hästarna... Sedan hanns det med en kaffe innan jag och mamma begav oss mot mormor och morfar för att låna bil+släpkärra. Så åkte vi och hämta ett (sista) lasset med hö som behövs till Calle nu innan sommaren, gott och ha det gjort! Sen när vi lämnade tillbaka bilen så tog vi en kaffe med mormor och morfar och tog en bit smörgås tårta till. Nu kom vi hem för en liten stund sen så nu ska jag byta om för att lite senare åka med mamma till M då vi ska hämta barnen på dagis. Efter det åker vi in till UA en snabbis för och köpa torv till Calle och när vi efter det kommer oss hem så får jag byta om till ridkläder och åka till Calle och rida en sväng! Sen ikväll blir det nog hyffsat lugnt då jag ska upp imorgon ganska så tidigt och iväg på HLR kurs. Efter kursen blir det fika på göken och sen APT möte på jobbet, sen ridning och sen iväg till MR antagligen då jag tänkte sova hos honom tills på onsdag. Så hos mej händer det grejer och känner väl att det är fullt upp :)  Det är ju väldigt gott att ha och göra men samtidigt kan det va skönt med ett "tomt" schema för en dag så man kan få lov att bara vara. Det kommer väl det med....
Så har jag återigen bestämt mig för att ta tag i vikten, denna gången på allvar! Så det får bli promenader till jobbet och bye bye till den där hemsket goda chokladen som det tillverkas för mycket utav. Har åtminstonde en 5-8 kg kvar som jag ska bli av med! Hmm, denna oändliga viktkampen...!
Men nu får jag nog göra mej iordning lite så jag är redo att fara iväg sen... Ha det fint allesammans!!


Min älskade pålle som det ska sättas muskler och kondition på !

Av Pernilla - 19 april 2009 21:55

Detta har vart min jobb helg men trots det så har det vart en av de trevligaste helgerna. Det kan nog ha och göra med att min kille MR (jupps, vi är nu ett par) kom till mig i fredags och åkte hem idag. Så i fredags blev det lugnt och på lördagen så jobbade jag och sen var det kalas hos mormor & morfar då mormor fyllde år i fredags. Det bjöds på så god smörgås tårta och det var som vanligt mycket trevligt. Stackars MR fick träffat (nästan) hela tjocka släkten på samma gång. Hehe... Efter kalaset så åkte vi till min storasyster M och hennes kille K-J och åt ostbricka och drack gott till det. Det var jätte mysigt! Idag jobbade jag kvällen så MR skjutsade ner mig och åkte därefter hem till sig i gbg.
Imorgon ska jag stå upp tidigt då jag ska åka och släppa ut hästarna. Sedan vid 10 så ska jag åka och hämta ett lass hö och det blir förhoppningsvis det sista lasset med hö som behövs och hämtas nu innan sommaren och gräset! Efter hö hämtningen så tänkte jag rida en liten sväng för att efter det ta tag i skolböckerna. Resten av dagen får jag helt enkelt se vad som sker. Kanske blir det riktigt fint väder med sol!? Kan ju alltid hoppas på det och då får det allt bli en lång promenad med Boss.
Men nu ska jag snart hoppa i säng, slänger in ett par bilder för skoj skull..! Natti på er

Först ett par bilder från i helgen!

MR


M & k-j


Så lite andra bilder.....


Gammal bild på mej....


Boss iklädd min vinterjacka, haha...


Min bäste vän P


Boss som valp :)


M´s dotter E sitter på Boss

Gbg

Av Pernilla - 16 april 2009 21:54

Ja just nu befinner jag mig i gbg. Åkte hit igår för och träffa MR igen. Mycket trevligt och får väl ärligt säga här i min blogg att jag tycker mycket om honom. Så vi får se vart allt leder... Igår tog vi en promenad och såg sedan på film.
Igår var jag också på tre hästar på vägen hit till MR så passade på att köpa foder och fick även syn på en longergjord från Kieffer som jag snabbt la vantarna på. Så nu kan jag spänna in Calle vid longering, mycket bra! Ikväll tänkte jag dock skritta en sväng på han barbacka och bara mysa med min plutt =)  Kollade också sadelutbudet men hittade inget av intresse. Så köper nog den sadeln som jag ifrån början tänkte köpa, vi får se...!
Men nu ska jag göra mej iordning lite då jag tog sovmorgon till 9 idag och nu bara fått i mej morgonkaffet och lullat runt en stund.... Hej så länge !

Av Pernilla - 15 april 2009 21:53

Stod upp kvart över 6 imorse, blev en kaffe och cigg innan jag skjutsade mamma till jobbet för att själv åka till stallet. Tråkigt nog regnade det så det fick bli täcken på på hästarna idag. Fick gjort iordning stallet och tog också med mej lite grejer ut idag. Fick plockat med mej ytterligare en del hem igår som täcke m.m som inte kommer behövas så nu passade jag på att ta med flughuvorna och annat med ut till stallet. Snart är det sommar så gott att ha alla grejer på plats då. Schampot fick med ut också för jag hade verkligen behövt och bada han en dag. Dom pratar om riktigt varmt och gott väder till helgen, kanske man kunde passat på då!?
Så har jag hunnit med kaffe när jag kom hem och nu ska jag greja lite med tradera och sen byta om för att åka till Currus och städa. Sen sätter jag mig nog med skolarbete tills det är dags att åka till Gbg och MR. Hade tänkt och sova där inatt nämligen.
Slänger in ett par bilder på Calle hur han har en tendens att se ut på dagarna så förstår ni hur behövlig den där duschen är!



Men visst är han söt ändå min Skitgris, haha....

Av Pernilla - 14 april 2009 21:53

Idag har jag jobbat till kl elva och efter det blev det in till stan för och köpa hundmat som nu redan va slut igen, men men. Har man en "björn" på ca 60 kg så har man! Kikade runt när man ändå va därinne men hittade inget tro det eller ej. Blev nästan själv förvånad så mycket som jag shoppat det sista så det kändes ju tomt och komma hem utan nånting men... Får ju vara så med ibland. Sen ikväll så var jag hos Calle ett par timmar. Fick borstat honom och gud va han fäller nu. Hårigt och dammigt och maaaassa intorkad lera. Så man har och göra, mindre tacksamt med skäck och hans *hrm* vita fläckar. Eller ja, dom som egentligen ska vara vita. Imorgon har jag utsläppet på våra guldklimpar! Sen efter det ska jag till mitt extra jobb och städa och till e.m bär det antagligen ner mot Gbg och MR. Vi får se imorgon.. Då tänkte jag ta 3 hästar på vägen ner för och kika sadelutbudet, vill ha en dressyr sadel! Såg idag att Calle fått en tappsko *suck* får ringa ut hovis. Inte så konstigt med tanke på hur surpligt det vart i backen så det suger ju en del på deras hovar. Peppar peppar så har jag inte haft tappsko på länge. Därför det var dags igen antagligen.....

Men nu ska jag sova, känner mej väldigt trött och kl slår nu elva så det är nog dags att krypa till kojs. Natti natti !!

Av Pernilla - 12 april 2009 21:52

Ja då är man tillbaka igen efter en veckas bloggtorka. Det har väl inte hänt jätte mycket här hos mig. I torsdag så flyttade jag in i huset där jag ska passa alla djuren och det är också där jag befinner mig nu. Precis haft ute hundarna och kissat dom, hästarna har fått mat & vatten och nu sitter jag med kaffe och tar det allmänt lugnt. Förut vid elva tiden så träffades "gänget" i stallet för ett ihopsläpp och jag tror att vi gjorde Calle till en av de lyckligaste på fyra hovar. Han sprang eller ja, kanske ska säga raca runt med öronen framåt och tycktes säga; Tack mamma för att du gett mej kompisar i hagen. Mm, inte en dag försent! Känns toppen för nu vet jag att han har det t.o.m ännu bättre i stallet. Nu är jag nöjd! Det är detta som jag väntat in - ett ihopsläpp. Så jag är väldigt glad. 
I torsdags när jag kom hit till huset så kom också MR (som jag träffade förra helgen) och han åkte hem imorse. Vi har haft jätte trevligt i helgen med bl.a promenad så han fick träffa mitt hjärta Boss, så har vi fikat  hos M och K-J och haft det allmänt trevligt över helgen. Den har vart väldigt lugn för min del men mycket mysig/trevlig. Vi ska ses igen nu i veckan, min tur och ta en tripp till göteborg igen. Hmm, kan jag passa på att få tillbaka mitt bank kort som jag så dumt glömde i hans plånbok. Typiskt mej....
Annars har det vart en del jobb i veckan, som vanligt känns det som. Nu i veckan väntar också en del jobb och SKOLA. MÅSTE, måste ta tag ordentligt i det nu!
Men nu ska jag ta en glass på altanen i det underbart soliga vår vädret som kommit!! *glad*  Så tjolahoopp så länge !

Av Pernilla - 4 april 2009 21:51

Nu sitter jag i sängen och borde väl egentligen plugga, och det ska jag också göra men tänkte bara blogga lite först. Jag är verkligen jätte trött idag och det har sina anledningar. Igår var jag iväg till göteborg för och träffa MR för första gången. Jag kan väl erkänna att jag var smått nervös men jag var nog mest nervös för att åka vilse på vägen dit och verka som ett riktigt pucko. Haha.. Men jag fann min väg ner, pratade som vanligt med M (storasyster) i telefon då jag alltid gör det när jag ska bege mej ner mot storstaden själv. Känns som en trygghet att ha henne i telefon då jag kan skrika i halvpanik; "ska jag svänga, köra? Va fan också.." Så kan hon lugnt svara något tryggt med att fortsätt dit och vända eller så. Hon kan ju i stort sett alla skyltar och bakgator utantill, helt sjukt. Men antar att det blir så om man vart lastbilschaufför i stan. I vilket fall som helst, bilister hatar mej mindre på vägarna om jag har henne hängandes i luren, tro mig.
Men för att prata lite om träffen med MR så gick det jättebra. Vi tog en fika på stan och sen en promenad i slottskogen innan vi handlade och åkte hem till han för och se film. Det var jättetrevligt och mysigt. Så vi har väl en dejt inplanerad till helgen - påsk. Denna gången kommer han till mig så det ska bli kul. Men då det var mycket dimmigt på vägen hem igår kväll så fick jag köra väldigt lugnt vilket resulterade i att jag var hemma ganska sent. Så fick jag upp tidigt imorse till jobbet som var 7-16,30 idag. Vi har mycket att göra på jobbet så väl efter det och stallet och även middagen så känner jag hur krafterna är som bortblåsta. Jag è jättetrött och seg så det får bli tidigt i säng. Men ska försöka hinna med en del skolarbete först så antar att det är lika bra att ta tag i det med en gång så skriver jag mer imorgon. Tjooo.......

Av Pernilla - 1 april 2009 15:28

Idag är det verkligen vår i luften, vilket underbart väder! Hade ju helst av allt velat vara ledig men jobbar kvällen idag 16-22 så har/haft förmiddagen fri i allafall. Imorgon jobbar jag också kvällen 16-22. Gott att få sova på morgonen. Igår var jag och mamma in till torp igen, fick handlat torv och B-vitamin till Calle och sen fick jag shoppat lite kläder igen *whohoo* Hittade en jättesnygg svart kort jeanskjol från Gina och ett linne, sen så hittade jag ett par skitsnygga Lee jeans Marion för runt 280:-. Kan det bli mer fynd än så!? Hittade lite annat också.. Känner mig lite shopoholic emellanåt, riktigt kul faktiskt. Skoj att ha pengar över till sånt. Hade man ju aldrig förr.
Denna veckan blir väldigt lugn för min del, bara ledig en dag denna veckan och det är fredag. Så när jag inte är på jobbet eller hos Calle så måste det bli till att plugga. Har alldeles för mycket kvar då det har legat lite åt sidan det senaste. Så denna veckan blir nog ganska trölig, men nästa blir skoj. Ledig ett par dagar och sen är det ju påsk nästa helg och det är då jag ska passa hus med alla djuren. Ska bli kul! Bo själv i eget hus, lite ensamt kanske men har jag tur så kommer min älskade P till mig lite! Hoppas det blir lika underbart väder då som det är idag. Bästa av allt vore ju om detta väder kom för och stanna helt!
Nä nu ska jag slurpa lite kaffe och sen få gjort lite innan jag måste till jobbet... Ciaoo

Ovido - Quiz & Flashcards