pillllans

Direktlänk till inlägg 4 mars 2017

Lördag i stallet

Av Pernilla - 4 mars 2017 17:30

Hollys nya favoritponny på ridskolan heter Louie, och han är verkligen fantastisk och jättesnäll så det passar ju bra  Han har vart med i en del år nu. Så det händer att ibland när vi är i henån så får vi svänga förbi ridskolan och ge Louie en morot eller borsta lite på honom. Idag åkte vi ner till stallet för att titta på Lovisa när hon red lektion, Hollys kusin, och för lite stallpyssel såklart. Men efter Lovisas lektion så gick Louie in på lektion så då blev det att sopa stallet och sen ta hand om Marco istället. Jättesnäll ponny och som Holly gillar också, mest eftersom han är vit. Det tycker hon är fint! Hon borstade och pysslade om honom.


       


Sen fick hon sopa stallet och göra fint med dom andra tjejerna, något som hon verkligen uppskattade, som hon själv uttryckte det "Sååå roligt"!


 


Men sen, efter vi fikat, stallet var sopat och Marco var ren och fin. Så kom Louie in från lektion. Så då blev det såklart kramar och pyssel med honom också. 


 


Jag smälte lite när hon klappa honom på mulen och sa till honom "Du är den finaste ponnyn jag någonsin sett"   Men så är han ju en söt skäck också så jag förstår henne  


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 14 mars 2017 07:37


Igår var vi kollegor ut till Gullholmen för att äta gott och umgås. Det var supertrevligt! Jag och några till valde sista färjan hem vid 21 och vissa sov över i stugan som vi bokat.  Men dels var jag ändå nykter och sen är det lite svårt att lösa m...

Av Pernilla - 13 mars 2017 10:45


Hemkommen från barnmorskan nu, fick träffat min nya idag eftersom den förra har slutat precis och börjat jobba i Uddevalla istället. Lite knepigt att göra ett byte såhär sent i graviditeten, men såklart så går ju det bra med. Hon var jättetrevlig den...

Av Pernilla - 12 mars 2017 06:30


    Alltså hur fin morgon? Björn ska ut i skogen om någon timme och jag och Holly har lite mysmorgon framför tecknat. Hon ska få stekfrukost snart och jag ska dricka kaffe innan jag intar min frukost, yoghurt. Jag är redan lite trött på flytan...

Av Pernilla - 11 mars 2017 07:55

Den rubriken kändes extra skön att skriva, haha. Nu är tandläkarbesöket gjort och jag kan beskriva det som hemskt jobbigt. Men 1 ½ timme senare med två tandläkare så var tanden ute i alla fall. Trist bara att den skulle ha så dålig tajming och behöva...

Av Pernilla - 10 mars 2017 08:30


Ja alltså. Värken blir bara värre och värre så idag har jag fått en akuttid till tandläkaren för att dra ut den onda visdomstanden. Behöver jag ens nämna hur jävla nervös jag är?  Men det är otroligt skönt att få gjort det idag, att slippa gå och h...

Ovido - Quiz & Flashcards