pillllans

Direktlänk till inlägg 4 februari 2017

Vecka 30 snart 31

Av Pernilla - 4 februari 2017 11:45

Alltså, låt mej börja med kommentaren. Jösses vad denna graviditeten går fort!


Den går mycket fortare än vad Hollys gjorde men nu har man det ju helt enkelt lite annorlunda så det är väl inte så konstigt. Med Holly i magen gick man och vänta och hade ju mycket mer tid över på nåt sätt. Nu är man upptagen med nattjobb, dagis, hemmet och däremellan sysselsätta en 3˝ åring, (vilket är helt fantastiskt roligt.)

Dessutom har vi ju renoverat en hel del här hemma på undervåningen, nytt kök, nytt golv, rivit vägg m.m (bilder kommer). Så eftersom vi haft så mycket att göra har ju tiden helt enkelt rullat på väldigt fort så sett. Men jag hoppas att den kan bromsa sej liite nu i alla fall för jag har en hel del kvar att göra som jag gärna vill ha gjort innan bebis kommer  Men jag har bara en natt kvar på jobbet innan jag går hem på ledighet så då kommer jag ha mer tid över att fixa här hemma också  


Just nu är det vecka 30 men på måndag går jag redan in i v.31 så det känns som att det närmar sej och nu blir man bara mer och mer nyfiken på vem det är som bor därinne.

 

 

En kass mobilbild från idag överst, den understa med Holly!! Jag tycker själv att jag vart och i alla fall känt mej större nu än med Holly även om jag var stor även med henne. Men efter att ha jämfört bilder så kan jag nog konstatera att magarna är ungefär lika stora!? Men jag bär olika!

Kameran tycks denna morgon ha gett upp också. Jag kunde starta den för att ta bilder, men när det skulle föras över till datan fungerade det inte och efter det försöket kan jag heller inte starta den nu. Suck. Men den har hållt i flera år så kanske är det nu dags för en ny? Jag får se om det går att fixa. Mobilbilder så länge it is!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 14 mars 2017 07:37


Igår var vi kollegor ut till Gullholmen för att äta gott och umgås. Det var supertrevligt! Jag och några till valde sista färjan hem vid 21 och vissa sov över i stugan som vi bokat.  Men dels var jag ändå nykter och sen är det lite svårt att lösa m...

Av Pernilla - 13 mars 2017 10:45


Hemkommen från barnmorskan nu, fick träffat min nya idag eftersom den förra har slutat precis och börjat jobba i Uddevalla istället. Lite knepigt att göra ett byte såhär sent i graviditeten, men såklart så går ju det bra med. Hon var jättetrevlig den...

Av Pernilla - 12 mars 2017 06:30


    Alltså hur fin morgon? Björn ska ut i skogen om någon timme och jag och Holly har lite mysmorgon framför tecknat. Hon ska få stekfrukost snart och jag ska dricka kaffe innan jag intar min frukost, yoghurt. Jag är redan lite trött på flytan...

Av Pernilla - 11 mars 2017 07:55

Den rubriken kändes extra skön att skriva, haha. Nu är tandläkarbesöket gjort och jag kan beskriva det som hemskt jobbigt. Men 1 ˝ timme senare med två tandläkare så var tanden ute i alla fall. Trist bara att den skulle ha så dålig tajming och behöva...

Av Pernilla - 10 mars 2017 08:30


Ja alltså. Värken blir bara värre och värre så idag har jag fått en akuttid till tandläkaren för att dra ut den onda visdomstanden. Behöver jag ens nämna hur jävla nervös jag är?  Men det är otroligt skönt att få gjort det idag, att slippa gå och h...

Ovido - Quiz & Flashcards