pillllans

Direktlänk till inlägg 1 december 2016

Mittuppi flytt!

Av Pernilla - 1 december 2016 12:00

Ja igår eftermiddag gick flyttlasset, vi flyttar... ett par km bort. Tillfälligt i ett hus bredvid mina svärföräldrar. Himla smidigt att det står ett litet hus tomt där som vi kan få låna under tiden snickarna är här i vårt hus och river väggar m.m För våran del skulle det ju funka att bo kvar, men att med en 3 åring inte ha tillgång till varken undervåning, kök m.m, och att bo i byggdamm och väsen. Njää, då blir det lugnast att fly fältet ett tag  


Så igår gick hela dagen åt till att dels packa ner grejer som vi skulle ha med till huset men också till att få tvättat och städat undan här hemma eftersom hela undervåningen ska tömmas på allt! Litet phu på den. Sen igår kom min kära vän Patricia hit också och hämtade vårt ena köksmöbelset och lillebror hämtar vårt ekbord till soffan så fort vi hittat nytt. Vi gör ju oss av med en del nu för dels kommer vi inte ha samma behov men sedan så gör vi oss också av med allt i ek. Vi kommer helt enkelt förnya oss nu när vi får en ny undervåning! 



   

Alltså, tack & hej då gamla Marbodalkök.



Men just nu i skrivande stund så sitter jag och Holly hemma igen. Inatt vaknade jag nämligen utav att Holly låg och skakade och blev sen kokhet, 40.2 i feber. Så när Björn åkte till jobbet imorse så åkte vi hem till oss så vi har tillgång till TV;n och tecknat idag eftersom vi inte fått flyttat bort tvn än. Min egna förkylning har bara blivit ännu värre och jag har frusit till och från i feber jag med. Alltså! Jag har inte sen jag började jobba efter mammaledigheten i juni förra året, vabbat såhär mycket som jag fått göra den sista tiden. Det går så otroligt mycket förkylningar, febervirus och skit nu och vi har inte haft turen på våran sida riktigt utan nu är det tredje omgången som Holly är sjuk på kort tid. Vi får helt enkelt mysa ner oss i soffan resterande torsdag och bara slappa med glass, päronfestis och tecknat  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 14 mars 2017 07:37


Igår var vi kollegor ut till Gullholmen för att äta gott och umgås. Det var supertrevligt! Jag och några till valde sista färjan hem vid 21 och vissa sov över i stugan som vi bokat.  Men dels var jag ändå nykter och sen är det lite svårt att lösa m...

Av Pernilla - 13 mars 2017 10:45


Hemkommen från barnmorskan nu, fick träffat min nya idag eftersom den förra har slutat precis och börjat jobba i Uddevalla istället. Lite knepigt att göra ett byte såhär sent i graviditeten, men såklart så går ju det bra med. Hon var jättetrevlig den...

Av Pernilla - 12 mars 2017 06:30


    Alltså hur fin morgon? Björn ska ut i skogen om någon timme och jag och Holly har lite mysmorgon framför tecknat. Hon ska få stekfrukost snart och jag ska dricka kaffe innan jag intar min frukost, yoghurt. Jag är redan lite trött på flytan...

Av Pernilla - 11 mars 2017 07:55

Den rubriken kändes extra skön att skriva, haha. Nu är tandläkarbesöket gjort och jag kan beskriva det som hemskt jobbigt. Men 1 ˝ timme senare med två tandläkare så var tanden ute i alla fall. Trist bara att den skulle ha så dålig tajming och behöva...

Av Pernilla - 10 mars 2017 08:30


Ja alltså. Värken blir bara värre och värre så idag har jag fått en akuttid till tandläkaren för att dra ut den onda visdomstanden. Behöver jag ens nämna hur jävla nervös jag är?  Men det är otroligt skönt att få gjort det idag, att slippa gå och h...

Ovido - Quiz & Flashcards