pillllans

Alla inlägg under november 2016

Av Pernilla - 3 november 2016 08:28

Åh vaknade upp till att det var helt vitt ute. Så himla fint och mysigt! & här sitter jag inomhus med morgonkaffet och spanar ut.


 


Idag var tanken att fortsätta i köket men jag står tom på kartonger och fick inte tag på några igår, sen behöver jag till Ikea och köpa fler plastlådor med lock också för källarförvaring. Så jag vet inte riktigt än hur jag gör idag. Jagar tag på kartonger, åker till Ikea eller stannar hemma, städar och packar det jag kan!? Jag får fortsätta på kaffet så länge och fundera vad som är mest effektivt för dagen   

Av Pernilla - 2 november 2016 09:18

Alltså hur mycket skräp samlar man inte på sej i ett kök. Ska bli välbehövligt att rensa ut allt och få gått igenom. Dessutom ska vi passa på att slänga en del gammalt så jag kan strosa in på Cervera och köpa massa nytt sen till vårt nya kök  Det blir också kul! 


Ska försöka ägna större delen av dagen till att städa ur köket i alla fall, känner mej lite stressad! Men som tur är så kommer Malin hit på en kaffe senare så då blir det kompis snack och lite fika, bra paus!!


 

5 år sen. Världens finaste Calle!

Av Pernilla - 1 november 2016 09:51

Holly är på bättringsvägen men ännu inte helt bra. Det är en riktigt seg hosta hon åkt på stackarn. Så det blev fortsatt VAB för min del och efter det har jag en långledighet på schemat så nu jobbar jag inte förrän helgen nästa vecka.


Idag blir det därför lugnt! Soffmys och film med lite lek tillsammans med Holly och så ska jag fortsätta städa och rensa här hemma. Nu är månaden här som snickarna ska anlända och jag har en hel del kvar att göra. Vi ska ju riva ut en vägg och byta ut köket m.m (före och efter bilder får ni hänga med på sen). Så nu rensar jag köksskåpena, slänger och sorterar och det tar tid   Men gott att få det gjort såklart!





  

Bild ifrån söndags, KM på klubben i dressyr och jag lånade en ridskolehäst vid namn Ludde. Ridit han ett par ggr tidigare bara men en väldigt trevlig och rolig häst! Till en början på framridningen var han lite stel men lossnade allteftersom och på slutet var han sååå jäkla fin. Ni vet (ni ridande) när man får den där aha och wow känslan, när allt stämmer och det är SÅ KUL att rida runt, det fick jag uppleva. Dock tappade jag lite utav den känslan inne på banan och jag fick lite på/av känsla istället. Men det gick ändå bra, inga stora missar och slutresultatet blev 72,4%. Riktigt kul så vi blev KM mästare för lektionsekipage och dessutom dagens högsta % så vi vann "poängjakten" för dagen också. Duktig häst, och en himla kul dag!


Ovido - Quiz & Flashcards