pillllans

Direktlänk till inlägg 27 oktober 2016

Om jag ....

Av Pernilla - 27 oktober 2016 15:11

Om jag inte hette Pernilla skulle jag heta... Lovisa som jag heter i andranamn. Det var också tänkt som mitt tilltalsnamn från första början men bl.a farmor la sej i så det fick alltså bli Pernilla Lovisa istället. 


Om jag fick byta ansikte med en kändis så skulle jag... Ouch, svårt med tanke på hur många snygga tjejer det finns. Men.... Scarlett Johansson.


Om jag kunde spela ett instrument så skulle det vara... Piano. 


Om jag bara fick lyssna på ett band resten av livet så skulle det vara... Volbeat! 


Om jag kunde skapa mej mitt egna drömplagg så skulle jag... Eftersom jag tycker det kan vara svårt att hitta snygga och riktigt sköna byxor så skulle det få bli plagget.


Om jag kunde få uppleva en dag en gång till så skulle jag... Vilja uppleva dagen då Holly kom till världen. Nog för att det är det mest smärtsammaste jag någonsin vart med om. Men också det sjukt häftigaste och mäktigaste. Den känslan att krysta ut sitt egna barn och få upp henne direkt på bröstet. Det är helt j*a underbart, k ä r l e k  


Om jag fick ändra 3 saker med mitt utséende så skulle jag... För det första ta bort mitt ärr i ansiktet, det stör mej varenda dag utan att överdriva. Sedan så skulle jag vilja ha en lite roligare/ljusare hårfärg naturligt än mitt råttfärgade, och det sista..... hmm. Nä det var nog inget mer. Jag är jag och jag är nöjd!


Om jag skulle byta jobb imorgon skulle jag... Vara "hästbonde". Dröm! Bo och jobba hemma på hästgård. Ja tack!


Om jag var tvungen att bo i en annan stad för resten av mitt liv så skulle jag... nog flytta till Stenungsund. Stadsmässigt ligger det närmast Orust, haha. (Uddevalla typ lika nära men det vore sista stället jag skulle flyttat till.)


Om jag bara fick äta en rätt varje dag resten av året så skulle jag... Äta tacos, helt klart! Såå gott och det kan man ju variera.


Om jag hade en superkraft skulle jag vara... Osynlig! Ballt det vore.


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 14 mars 2017 07:37


Igår var vi kollegor ut till Gullholmen för att äta gott och umgås. Det var supertrevligt! Jag och några till valde sista färjan hem vid 21 och vissa sov över i stugan som vi bokat.  Men dels var jag ändå nykter och sen är det lite svårt att lösa m...

Av Pernilla - 13 mars 2017 10:45


Hemkommen från barnmorskan nu, fick träffat min nya idag eftersom den förra har slutat precis och börjat jobba i Uddevalla istället. Lite knepigt att göra ett byte såhär sent i graviditeten, men såklart så går ju det bra med. Hon var jättetrevlig den...

Av Pernilla - 12 mars 2017 06:30


    Alltså hur fin morgon? Björn ska ut i skogen om någon timme och jag och Holly har lite mysmorgon framför tecknat. Hon ska få stekfrukost snart och jag ska dricka kaffe innan jag intar min frukost, yoghurt. Jag är redan lite trött på flytan...

Av Pernilla - 11 mars 2017 07:55

Den rubriken kändes extra skön att skriva, haha. Nu är tandläkarbesöket gjort och jag kan beskriva det som hemskt jobbigt. Men 1 ½ timme senare med två tandläkare så var tanden ute i alla fall. Trist bara att den skulle ha så dålig tajming och behöva...

Av Pernilla - 10 mars 2017 08:30


Ja alltså. Värken blir bara värre och värre så idag har jag fått en akuttid till tandläkaren för att dra ut den onda visdomstanden. Behöver jag ens nämna hur jävla nervös jag är?  Men det är otroligt skönt att få gjort det idag, att slippa gå och h...

Ovido - Quiz & Flashcards