pillllans

Direktlänk till inlägg 7 juli 2016

LB:1 och LB:3

Av Pernilla - 7 juli 2016 17:41

Uppdateringen är kass här men velar mellan att uppdatera hästeriet och inte. 


Tävlingen i helgen gick väl inte så bra som jag hade hoppats på. I lördags var det nära att jag fick avanmäla så får väl vara glad att jag kom mej iväg. Det började med att Maria skulle iväg på fest så jag skulle åka själv med en kompis, men eftersom jag inte tagit utökat B än kan jag inte dra med min XC90 utan måste ta V70, som råkade rasa just på fredag e.m + att kompisen säger att hon kanske inte hinner. Fick tillslut min kära sambo att köra oss + att kompisen kunde åka med i alla fall så allt löste sej. Phu!


Aramis var i alla fall himla fin på framridningen i lördags och bara det gör mej väldigt glad. Sen att vi inte hittar det på banan än gör inte så mycket, det kommer! Vi hade med oss en ganska fin känsla in på banan och även om jag tappa han ibland och vi gjorde våra missar så kändes det ändå ganska bra, han blev aldrig "jobbigt spänd" och det är positivt! Dock blev det inga bra % alls, LB:1!


I söndags fick jag inte till en lika bra framridning men eftersom det var debut för oss med nytt program och även debut med långbana så tror jag att det var därför jag var nervös och inte red lika bra som annars. Jag brukar ju inte vara det så det var en jäkligt jobbig känsla, haha  
På banan började det bra tills jag fick till en liten sladd i första svängen så det skvätte grus på dressyrstaket och domartorn så Aramis blev rädd och spände till. Jag lyckades aldrig rida ur det så det blev väldigt spänt, skumpigt och misslyckat i travdelen. Förmodligen första gången jag vart nära på att gråta inne på banan (läses med en nypa salt). Galoppdelen var dock bra och övergångarna galopp-trav på rakt spår blev bättre än vad jag hoppats på så där vart jag nöjd. Galoppen har blivit väldigt fin och jag har lyckats visa den bättre på banan med än tidigare, dock så är mellangaloppen fortfarande lite svår för oss. Ganska dåliga % idag med, LB:3.


Summa med helgen, jag är både nöjd och inte nöjd. Visst blev det sämre % för oss denna helgen men oavsett så är han finare och det går bara bättre och bättre. Sen blir det ju lite berg och dalbana, vi får bättre starter och vi får sämre. Note till mej själv, träna hårdare och rid ordentligt även på tävling!


   

      


Kommer lite film när jag laddat upp.

 
 
Emilie

Emilie

8 juli 2016 21:44

Han är så sjukt vacker dock, ser ut som en häst som verkligen passar på banorna! :)

http://aliems.blogg.se

Pernilla

9 juli 2016 07:30

Tack :D Ja med mer träning och rutin kommer han bli fantastisk på banorna tror jag :D

 
felicia

felicia

9 juli 2016 11:54

vad nice

http://frokentv.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 14 mars 2017 07:37


Igår var vi kollegor ut till Gullholmen för att äta gott och umgås. Det var supertrevligt! Jag och några till valde sista färjan hem vid 21 och vissa sov över i stugan som vi bokat.  Men dels var jag ändå nykter och sen är det lite svårt att lösa m...

Av Pernilla - 13 mars 2017 10:45


Hemkommen från barnmorskan nu, fick träffat min nya idag eftersom den förra har slutat precis och börjat jobba i Uddevalla istället. Lite knepigt att göra ett byte såhär sent i graviditeten, men såklart så går ju det bra med. Hon var jättetrevlig den...

Av Pernilla - 12 mars 2017 06:30


    Alltså hur fin morgon? Björn ska ut i skogen om någon timme och jag och Holly har lite mysmorgon framför tecknat. Hon ska få stekfrukost snart och jag ska dricka kaffe innan jag intar min frukost, yoghurt. Jag är redan lite trött på flytan...

Av Pernilla - 11 mars 2017 07:55

Den rubriken kändes extra skön att skriva, haha. Nu är tandläkarbesöket gjort och jag kan beskriva det som hemskt jobbigt. Men 1 ˝ timme senare med två tandläkare så var tanden ute i alla fall. Trist bara att den skulle ha så dålig tajming och behöva...

Av Pernilla - 10 mars 2017 08:30


Ja alltså. Värken blir bara värre och värre så idag har jag fått en akuttid till tandläkaren för att dra ut den onda visdomstanden. Behöver jag ens nämna hur jävla nervös jag är?  Men det är otroligt skönt att få gjort det idag, att slippa gå och h...

Ovido - Quiz & Flashcards