pillllans

Direktlänk till inlägg 23 juni 2016

Tävling!

Av Pernilla - 23 juni 2016 16:37

Jag är såå tävlingssugen, vilken tur att jag förhoppningsvis ska iväg nästa helg till Tjörn. Om jag löser medhjälpare dvs eftersom Maria är upptagen. Förvisso är Aramis väldigt snäll att åka iväg med, men jag vill inte stå helt ensam, det blir såklart lite enklare men också mycket roligare när man har sällskap med sej  


Jag har anmält mej till LB:1 på lördagen och LB:3 på söndag, det blir vår debut på långbana. Egentligen tror jag inte alls att det är våran grej utan jag har lättare för att rida ihop honom på kort bana. Man kan ju tro att jag får bättre plats med Aramis (mycket häst) på långbana men istället blir svårigheten att inte låta honom "gå iväg", nu har han i och för sej stärkt sej så det kan gå okey. Ja det kan gå hur som helst, det ska oavsett bli roligt att prova på långbana, känns det inte alls bra så håller vi oss på kort bana ett tag till. 




Bild ifrån Bohuscup finalen på Storås RK där vi kom 2a i tredje omgången och 3a totalt i finalen, såå roligt verkligen!! Dessutom lyckades jag knipa en 4e placering individuellt på 68.39% också. Duktiga Aramis! Det trodde jag verkligen inte med tanke på förklassen. Allt startade med att han inte gick att rida in i framridningsmanegen utan en kompis fick leda in oss. Aldrig hänt förr! Han var så spänd och när vi red bort till tävlingsbanan som låg en bit bort, så blev han bara ännu mer spänd. Likt en taktande giraff intog vi banan. Det var verkligen svårt men jag försökte lugna och lotsa runt honom så gott jag kunde. Det gick k a t a s t r o f a l t! Kan visa film för den som vill se, haha. 

Men... Jag lyckades ladda om rejält till andra klassen där jag kände nu jäklar. Aramis var något mindre på tårna och jag red ordentligt. Så vi fick vår sämsta men även bästa % hittills denna dagen  


 Galopp galopp.....






 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 14 mars 2017 07:37


Igår var vi kollegor ut till Gullholmen för att äta gott och umgås. Det var supertrevligt! Jag och några till valde sista färjan hem vid 21 och vissa sov över i stugan som vi bokat.  Men dels var jag ändå nykter och sen är det lite svårt att lösa m...

Av Pernilla - 13 mars 2017 10:45


Hemkommen från barnmorskan nu, fick träffat min nya idag eftersom den förra har slutat precis och börjat jobba i Uddevalla istället. Lite knepigt att göra ett byte såhär sent i graviditeten, men såklart så går ju det bra med. Hon var jättetrevlig den...

Av Pernilla - 12 mars 2017 06:30


    Alltså hur fin morgon? Björn ska ut i skogen om någon timme och jag och Holly har lite mysmorgon framför tecknat. Hon ska få stekfrukost snart och jag ska dricka kaffe innan jag intar min frukost, yoghurt. Jag är redan lite trött på flytan...

Av Pernilla - 11 mars 2017 07:55

Den rubriken kändes extra skön att skriva, haha. Nu är tandläkarbesöket gjort och jag kan beskriva det som hemskt jobbigt. Men 1 ˝ timme senare med två tandläkare så var tanden ute i alla fall. Trist bara att den skulle ha så dålig tajming och behöva...

Av Pernilla - 10 mars 2017 08:30


Ja alltså. Värken blir bara värre och värre så idag har jag fått en akuttid till tandläkaren för att dra ut den onda visdomstanden. Behöver jag ens nämna hur jävla nervös jag är?  Men det är otroligt skönt att få gjort det idag, att slippa gå och h...

Ovido - Quiz & Flashcards