pillllans

Direktlänk till inlägg 11 april 2016

Tävlingssäsongen igång!

Av Pernilla - 11 april 2016 08:48

Nu har tävlingarna startat!  


Jag har hunnit med en P&R i stora höga lördagen förrförra veckan som uppvärmning på denna säsong, starta LC och LB. Suuuperfin på framridningen! & han gjorde en riktigt bra första runda men han var dock lite hetsig och fortfarande spänd andra rundan, men jag är nöjd ändå. Bra känsla! (Tror det var cirka 62 och 59 %)

 




I fredags åkte vi till Lysekil, jag startade en LB;1! Här fick jag inte till någon bra framridning alls och han blev spänd inne på banan men jag kunde ändå påverka och jag red på så gott jag kunde tycker jag! Landade på 62,67%, två utanför placering och jag vart nöjd!! 

 






Igår vart det dags för lagtävling! Första omgången av Bohuscupen, på hemmaplan. I förklassen gick det väldigt bra och jag är nöjd över den ritten, visst var han spänd och lite stark men ändå ganska mjuk och jag red verkligen! Övergångarna satt fint!!! 62,96% och två utanför placering igen, haha. Jättenöjd med min ritt i förklassen!!!

I lagklassen låg han på och jag fick inte riktigt till lika bra ridning här tycker jag. Känslan var sämre även om det var en helt okey runda, 59% och jag vart inte lika nöjd! Laget kom tvåa men denna gången var det inte tack vare min insats i alla fall  

     


Efter några få starter hittills så känner jag mej nöjd eftersom jag tycker denna säsongen än så länge känns bättre än förra. Jag rider mer och Aramis har utvecklats massor, tyvärr blir han ju spänd så får inte visat det på banan än men det kommer. Vissa bitar (te.x övergångarna och halterna) är han mycket finare i år. Dock har vi % mässigt än så länge sänkt oss (fast så många starter har vi ju inte gjort är klart). Men jag tror att med rutin och mer starter detta året så kommer det bli ännu bättre. Det går på rätt håll i alla fall! Nu ska här fortsätta tränas, kämpas med våra brister och också jobba mot en mer lösgjord häst på tävling. JAG ska jobba med min sits och inverkan!  


Men jag är verkligen såå tacksam att jag får låna Aramis, det är riktigt kul att få kunna tävla även om jag inte har egen häst!!  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 14 mars 2017 07:37


Igår var vi kollegor ut till Gullholmen för att äta gott och umgås. Det var supertrevligt! Jag och några till valde sista färjan hem vid 21 och vissa sov över i stugan som vi bokat.  Men dels var jag ändå nykter och sen är det lite svårt att lösa m...

Av Pernilla - 13 mars 2017 10:45


Hemkommen från barnmorskan nu, fick träffat min nya idag eftersom den förra har slutat precis och börjat jobba i Uddevalla istället. Lite knepigt att göra ett byte såhär sent i graviditeten, men såklart så går ju det bra med. Hon var jättetrevlig den...

Av Pernilla - 12 mars 2017 06:30


    Alltså hur fin morgon? Björn ska ut i skogen om någon timme och jag och Holly har lite mysmorgon framför tecknat. Hon ska få stekfrukost snart och jag ska dricka kaffe innan jag intar min frukost, yoghurt. Jag är redan lite trött på flytan...

Av Pernilla - 11 mars 2017 07:55

Den rubriken kändes extra skön att skriva, haha. Nu är tandläkarbesöket gjort och jag kan beskriva det som hemskt jobbigt. Men 1 ˝ timme senare med två tandläkare så var tanden ute i alla fall. Trist bara att den skulle ha så dålig tajming och behöva...

Av Pernilla - 10 mars 2017 08:30


Ja alltså. Värken blir bara värre och värre så idag har jag fått en akuttid till tandläkaren för att dra ut den onda visdomstanden. Behöver jag ens nämna hur jävla nervös jag är?  Men det är otroligt skönt att få gjort det idag, att slippa gå och h...

Ovido - Quiz & Flashcards