pillllans

Direktlänk till inlägg 15 januari 2016

Bommar och skutt!

Av Pernilla - 15 januari 2016 09:18

Igår kväll var det äntligen dags för ridlektion igen! Har ju inte ridit på ett par veckor pga Sälen resan och så, så det var dels extra kul för det var ett tag sen men det var också extra kul för vi hade bommar igår. Vi red en solfjäder på ena kortsidan och värmde upp på, vänster varvet gick bra men i höger flöt han gärna ut, men sista gången gick det bra där med! 

Sen hoppa vi två skutt på ena långsidan, först ett hopp, lägga en volt emellan i galopp och sen rida på andra hindret. Sedan red vi på båda utan volten. Det gick ganska bra! Jag har ju inte direkt någon hoppvana i kroppen just nu med tanke på att det är andra gången jag hoppar sen 2013 då jag hoppa Calle. Haha. 

Valde därför att skutta liggande sockerbit, vilket ändå är tacksamt på Aramis eftersom han hoppar språng över små hinder också. Men eftersom det ändå kändes bra så avslutade jag två språng på stående sockerbit, ca 60cm och det gick fint! Jag är nöjd över träningen och som sagt, det är ju bara andra gången jag hoppar med Aramis.


   


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 14 mars 2017 07:37


Igår var vi kollegor ut till Gullholmen för att äta gott och umgås. Det var supertrevligt! Jag och några till valde sista färjan hem vid 21 och vissa sov över i stugan som vi bokat.  Men dels var jag ändå nykter och sen är det lite svårt att lösa m...

Av Pernilla - 13 mars 2017 10:45


Hemkommen från barnmorskan nu, fick träffat min nya idag eftersom den förra har slutat precis och börjat jobba i Uddevalla istället. Lite knepigt att göra ett byte såhär sent i graviditeten, men såklart så går ju det bra med. Hon var jättetrevlig den...

Av Pernilla - 12 mars 2017 06:30


    Alltså hur fin morgon? Björn ska ut i skogen om någon timme och jag och Holly har lite mysmorgon framför tecknat. Hon ska få stekfrukost snart och jag ska dricka kaffe innan jag intar min frukost, yoghurt. Jag är redan lite trött på flytan...

Av Pernilla - 11 mars 2017 07:55

Den rubriken kändes extra skön att skriva, haha. Nu är tandläkarbesöket gjort och jag kan beskriva det som hemskt jobbigt. Men 1 ½ timme senare med två tandläkare så var tanden ute i alla fall. Trist bara att den skulle ha så dålig tajming och behöva...

Av Pernilla - 10 mars 2017 08:30


Ja alltså. Värken blir bara värre och värre så idag har jag fått en akuttid till tandläkaren för att dra ut den onda visdomstanden. Behöver jag ens nämna hur jävla nervös jag är?  Men det är otroligt skönt att få gjort det idag, att slippa gå och h...

Ovido - Quiz & Flashcards