pillllans

Direktlänk till inlägg 30 oktober 2015

Hopp ili skutt skutt

Av Pernilla - 30 oktober 2015 10:27

Tji fick jag när jag såg bommar och sockerbitar i manegen igår kväll. Ingen dressyr där inte utan vi hoppade! (Snarare skuttade kanske, haha) 
Har aldrig hoppat Aramis tidigare så det var med viss nervositet eftersom jag sett hans språng. Värmde upp och red cavaletti och sen var det dags för att travhoppa lågt. Spelar ju förvisso ingen roll om hindrena är 40cm, han hoppar ju som att allt vore 70 minst  


Det kändes så himla bra! Jag kände mej följsam i sprången och jag red verkligen bra igår. Han kändes jättefin, inte alls stark mer än efter hindret men jag fick ändå tillbaka honom bra, sen på slutet tagga han till lite och ville gå iväg. Men annars var han så mjuk, pigg och verkligen jättefin! Åh vad nöjd jag var efter lektionen. Det var så grymt kul och det kändes ju så bra! Jag ska nog fråga Maria ifall jag kan få värma upp honom på lite bommar och låga skutt innan hon ska hoppa någon gång.

Jag som var lite smånervös över att störa honom över hinder, istället så får jag beröm över mina fina händer och följsamhet, trots att han en gång valde att hoppa extra runt och jättestort, då skjuter han en lite ur sadeln. 


Hade verkligen önskat en liten filmsnutt från igår så jag kunde få se själv. Men men...


 

Köpte nytt schabrak nyligen och testade det igår, tycker det blev jättefint på honom. BR i färgen champagne.


 



 

Ja ni ser ju själva hur stort han kan hoppa. Haha. 


Maria gör verkligen ett toppenjobb med honom i hoppningen. Dom är så grymt duktiga  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 14 mars 2017 07:37


Igår var vi kollegor ut till Gullholmen för att äta gott och umgås. Det var supertrevligt! Jag och några till valde sista färjan hem vid 21 och vissa sov över i stugan som vi bokat.  Men dels var jag ändå nykter och sen är det lite svårt att lösa m...

Av Pernilla - 13 mars 2017 10:45


Hemkommen från barnmorskan nu, fick träffat min nya idag eftersom den förra har slutat precis och börjat jobba i Uddevalla istället. Lite knepigt att göra ett byte såhär sent i graviditeten, men såklart så går ju det bra med. Hon var jättetrevlig den...

Av Pernilla - 12 mars 2017 06:30


    Alltså hur fin morgon? Björn ska ut i skogen om någon timme och jag och Holly har lite mysmorgon framför tecknat. Hon ska få stekfrukost snart och jag ska dricka kaffe innan jag intar min frukost, yoghurt. Jag är redan lite trött på flytan...

Av Pernilla - 11 mars 2017 07:55

Den rubriken kändes extra skön att skriva, haha. Nu är tandläkarbesöket gjort och jag kan beskriva det som hemskt jobbigt. Men 1 ˝ timme senare med två tandläkare så var tanden ute i alla fall. Trist bara att den skulle ha så dålig tajming och behöva...

Av Pernilla - 10 mars 2017 08:30


Ja alltså. Värken blir bara värre och värre så idag har jag fått en akuttid till tandläkaren för att dra ut den onda visdomstanden. Behöver jag ens nämna hur jävla nervös jag är?  Men det är otroligt skönt att få gjort det idag, att slippa gå och h...

Ovido - Quiz & Flashcards