pillllans

Alla inlägg under juni 2015

Av Pernilla - 9 juni 2015 18:00

Gjorde lasagne till middag med nytt pajrecept till efterrätt, hur gott som helst. Ska dock finjustera receptet lite. Så mätt och go, beger jag mej nu till stallet för en dressyrlektion. Jag jobbar på torsdag så rider ikväll istället!



 


//Pillan

ATM

Av Pernilla - 9 juni 2015 12:13

Ute och planterar!





    

Holly väldigt nöjd i blomsteraffären tidigare, utbrister "mamma, titta blomma, blomma"  



//Pillan


Av Pernilla - 9 juni 2015 08:45

Idag vaknade vi till sol och sommar, visst är det härligt! Äntligen känner jag bara..    Vaknade dock inte utvilad, lilla Holly har haft marddrömmar så har suttit och tröstat henne en del inatt, så sitter med kaffet ännu och försöker piggna till. 



Idag tänkte jag åka och köpa blommor för jag behöver plantera nytt på utsidan här, så jag & Holly tänker spendera denna fina dagen utomhus. Har mycket att rensa och göra iordning och eftersom vi har kalas här på söndag är det extra kul att hinna få gjort lite innan dess känner jag. 




 


Njut i solen!


//Pillan 

Av Pernilla - 8 juni 2015 11:14

Då har jag jobbat mina 3 helgnätter och idag ringde mitt alarm redan efter ett par tim efter jag fått lagt mej imorse, så nu har jag precis hämtat hem Holly från farmor då hon inte kunde passa henne längre. Känns helt fantastiskt att vi har familj som ställer upp för oss i sommar och passar Holly så hon kan skolas in i augusti och få vara hemma hela sommaren medans jag jobbar!

Känner mej lite lagom pom pom i huvudet kan jag ju tala om, men surplar kaffe för fullt nu och kan säga att vi inte har mycket planerat resten av dagen  haha.


   


//Pillan


Av Pernilla - 7 juni 2015 14:35

Ja då har jag jobbat 2 av 3 nätter! Det går fantastiskt bra och känns riktigt härligt att jobba igen, även om jag såklart trivs bra med att gå hemma  


Känner mej trött och det är inte helt enkelt att kasta om sina sov & matrutiner, men jag gör mitt bästa och kämpar på!


               Jag & min saknade Calle, 3 år sen  



Hoppas ni har en härlig helg!


//Pillan

Av Pernilla - 5 juni 2015 20:00

Efter 2 helt fantastiska år av mammaledighet är den idag nu slut, känns ledsamt även om det ska bli gott att börja jobba också. 

Jag har verkligen njutit av min ledighet och känner mej redo att anta jobbet och dess utmaningar igen. Jag måste dock vara ärlig, känner mej lite nervös. Haha... Hoppas så att jag kommer in i fas med dygnsrytm och fixar nattjobb lika bra som jag tidigare gjort. Det är ju lite annat med rutiner när man jobbar natt, jag jobbar 21-07. Sedan blir det ju också lite pirrigt nu innan jag känner mej varm i jobbstassen igen och lärt känna nya vårdtagare, nya rutiner m.m. 
Men det kommer nog gå toppen! Har helt underbara kollegor också  



Drygt 2 år sedan när jag gick hem på min ledighet.



Nu ska jag göra mej iordning och åka till jobbet!


//Pillan 

Av Pernilla - 5 juni 2015 10:47

Ridningen gick bra igår kväll, glimma till fint emellanåt och när han lossna i galoppen, wow! Fina Aramis! På slutet gjorde vi ett enkelt byte, men det är banne mej inte enkelt. Haha. Gick.. Inte så bra alls faktiskt. Men bara att träna på!





Nu ska jag gå ut på Tdb och anmäla mej till söndagen också (tävlingen där vi redan är anmälda till lördagen), ska blir riktigt kul att tävla hela helgen!


//Pillan 

Av Pernilla - 4 juni 2015 18:00

Nu drar jag till ridskolan för dressyrträning! Längtar till nästa tävling, men tills dess ska det nötas övergångar och lösgörande arbete. 



Aramis galopp är fantastisk att rida, väldigt lätt att påverka honom i den, men det vi fortfarande har lite problem med är regleringen i galopp på banan eftersom han lätt blir väldigt stark att han inte riktigt tar förhållningarna. Så övergång mellangalopp-arbetsgalopp i LB programmet kommer vara våran svaghet. 

Vi ska träna som bara den nu  


//Pillan

Ovido - Quiz & Flashcards