pillllans

Direktlänk till inlägg 29 maj 2015

Freeeeedag!

Av Pernilla - 29 maj 2015 08:22

Fredag och min sista lediga helg innan jobbstart! Gäller att njuta lite extra denna helgen  Har lite på planering men inväntar lite först innan vi ser hur allt blir. Oavsett blir det nog en härlig helg! 


Igår var det dags för dressyrträning igen, efter dryga veckan utan ridning behöver jag väl inte nämna hur underbart det var att sätta sej i sadeln igen!?

Tiden för stall och ridning har verkligen vart minimal den sista tiden, tyvärr. Men får jag i alla fall ridit 1 gång i veckan så får det vara okey!

Hur som helst, så gick träningen ganska bra. Tänkte mycket på min sits och inverkan och var bestämd på att Aramis absolut inte får lägga sej i handen, som han annars har en tendens att göra. Där måste jag träna på att vara snabb och korrigera/reglera honom oftare. Igår lyckades jag ganska bra och stundtals gick han jättefint! 


 

Lite ivrig att komma till framridningen förra helgen  


Nu har jag dessutom anmält mej till nästa tävling, blir i Juli, återigen blir det till ett nytt ställe för Aramis och denna gång går tävlingen utomhus. Ska bli spännande och se om det är någon skillnad att starta honom ute. Det är på grannön här och tävlingen är både lördag och söndag. Vi har anmält oss till lördagen men lurar lite på att ta söndagen också!? 

Denna gången blir det LB:1 istället så ska bli roligt att prova nytt program.


//Pillan

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 14 mars 2017 07:37


Igår var vi kollegor ut till Gullholmen för att äta gott och umgås. Det var supertrevligt! Jag och några till valde sista färjan hem vid 21 och vissa sov över i stugan som vi bokat.  Men dels var jag ändå nykter och sen är det lite svårt att lösa m...

Av Pernilla - 13 mars 2017 10:45


Hemkommen från barnmorskan nu, fick träffat min nya idag eftersom den förra har slutat precis och börjat jobba i Uddevalla istället. Lite knepigt att göra ett byte såhär sent i graviditeten, men såklart så går ju det bra med. Hon var jättetrevlig den...

Av Pernilla - 12 mars 2017 06:30


    Alltså hur fin morgon? Björn ska ut i skogen om någon timme och jag och Holly har lite mysmorgon framför tecknat. Hon ska få stekfrukost snart och jag ska dricka kaffe innan jag intar min frukost, yoghurt. Jag är redan lite trött på flytan...

Av Pernilla - 11 mars 2017 07:55

Den rubriken kändes extra skön att skriva, haha. Nu är tandläkarbesöket gjort och jag kan beskriva det som hemskt jobbigt. Men 1 ˝ timme senare med två tandläkare så var tanden ute i alla fall. Trist bara att den skulle ha så dålig tajming och behöva...

Av Pernilla - 10 mars 2017 08:30


Ja alltså. Värken blir bara värre och värre så idag har jag fått en akuttid till tandläkaren för att dra ut den onda visdomstanden. Behöver jag ens nämna hur jävla nervös jag är?  Men det är otroligt skönt att få gjort det idag, att slippa gå och h...

Ovido - Quiz & Flashcards