pillllans

Direktlänk till inlägg 25 maj 2015

Effektivitet

Av Pernilla - 25 maj 2015 07:43

Trots att jag la mej vid halv 1 inatt och vaknade en timme innan Holly imorse, pga rethosta, så känner jag mej pigg och utvilad. Äntligen går min segaste förkylning på rätt håll!

Idag satsar jag på en effektiv måndag, gäller att ta tillvara på resterande dagarna nu innan jobbet startar för min del nästa vecka, efter 2 år hemma. 

Känns skönt att få storstädat och få fixat det mesta till dess, right  


Sitter fortfarande med kaffet och har redan hunnit betala räkningarna, startat tvättmaskin och torktumlare och nu ska jag rensa bland bilder och framkalla en himla massa, innan jag fortsätter med städ här hemma idag. Vädret verkar dessutom bli härligt väder idag så jag och Holly får passa på att leka utomhus i e.m. 



 

Igår fick vi shoppat en jäkla massa, mest till barnen och främst till min bonusson som behövde nytt inför sommaren. Holly fick solbrillor, klänning m.m Jättetrevlig dag på torp hade vi! Dock blir man ju jäkligt bitter på sej själv när man handlar för en hel del och sedan kommer hem och inser att vi har 5 rabatthäften att nyttja. Smart där! Not!

Jaja, får försöka komma ihåg dom nästa gång  



//Pillan


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 14 mars 2017 07:37


Igår var vi kollegor ut till Gullholmen för att äta gott och umgås. Det var supertrevligt! Jag och några till valde sista färjan hem vid 21 och vissa sov över i stugan som vi bokat.  Men dels var jag ändå nykter och sen är det lite svårt att lösa m...

Av Pernilla - 13 mars 2017 10:45


Hemkommen från barnmorskan nu, fick träffat min nya idag eftersom den förra har slutat precis och börjat jobba i Uddevalla istället. Lite knepigt att göra ett byte såhär sent i graviditeten, men såklart så går ju det bra med. Hon var jättetrevlig den...

Av Pernilla - 12 mars 2017 06:30


    Alltså hur fin morgon? Björn ska ut i skogen om någon timme och jag och Holly har lite mysmorgon framför tecknat. Hon ska få stekfrukost snart och jag ska dricka kaffe innan jag intar min frukost, yoghurt. Jag är redan lite trött på flytan...

Av Pernilla - 11 mars 2017 07:55

Den rubriken kändes extra skön att skriva, haha. Nu är tandläkarbesöket gjort och jag kan beskriva det som hemskt jobbigt. Men 1 ˝ timme senare med två tandläkare så var tanden ute i alla fall. Trist bara att den skulle ha så dålig tajming och behöva...

Av Pernilla - 10 mars 2017 08:30


Ja alltså. Värken blir bara värre och värre så idag har jag fått en akuttid till tandläkaren för att dra ut den onda visdomstanden. Behöver jag ens nämna hur jävla nervös jag är?  Men det är otroligt skönt att få gjort det idag, att slippa gå och h...

Ovido - Quiz & Flashcards