pillllans

Alla inlägg under januari 2015

Av Pernilla - 6 januari 2015 08:44

Sista dagen på ledigheten idag. Jag är ju hemma, men Björn börjar jobba imorgon igen. Det har ju vart så gott att ha honom hemma så länge  

Så idag ska det njutas av en sista ledig dag tillsammans! Jag ska dock fortsätta storstädet och rensa. Tvätten ska tvättas, golven ska skina, julen ska väck och jag ska fortsätta rensa grejer och lägga ut på tradera. Tycker det är bra att kunna sälja av lite på tradera, så få jag både plats och pengar till nya inköp som behövs  

Så blir det nog fika med en kompis idag också, var så länge sen vi sågs men dagarna flyger ju förbi så det är lätt hänt att det går lite tid mellan gångerna man ses, tyvärr. 


Älskar denna bilden på min bästa vän Boss, behöver jag ens nämna hur mycket han älskade snön!?


Nu vill jag ha lite snö och vinter också så Holly & jag kan leka ute i snön, men sen får det gärna bli vår   


//Pillan


<3

Av Pernilla - 5 januari 2015 22:08

   

Vissa dagar, vissa stunder saknar jag mina älsklingar sådär extra mycket  

 


//Pillan


Av Pernilla - 4 januari 2015 11:01

Om en timme åker jag till stallet, det står insläpp, ridning och hoppträning på schemat = 6 timmar i stallet = väldigt glad Pillan  


Ska stanna till vid affären på vägen och köpa med fika och smörgås, så på läktaren senare blir det att krypa under filten och mumsa lite gott. En riktigt hästig söndag - love it!



Sen idag blir det till att lägga en beställning på två ridtröjor från Hv polo också. Åhh blev helt kär i dom! & ibland "måste" man ju unna sej lite nytt, eller hur  


  



//Pillan





Av Pernilla - 3 januari 2015 19:08

Härliga lördag, nyss hemkommen från storasyster som fyller år idag  Vi fick lämnat present och ätit go fika!

Nu ska jag snart slänga i mej lite mat och sen blir det stallet ikväll. Ska först rida ett pass på A, och därefter ska pållarna få kvällsmat.



Jan 2 år sen  



//Pillan


 

Av Pernilla - 3 januari 2015 10:49

Igår åkte jag & Holly in till Torp och mötte upp mamma och Tina för shopping. Jag fick handlat både pyjamas till Holly, tröja till mej själv, present till Björn och massa annat plock  


Kvällen avslutade jag i stallet med ett lättare pass på A. 




Idag blir en lugn dag hemma, har inga planer så ska nog passa på att städa lite, ta någon promenad och så...

Ikväll blir det stallet och ridning igen   



//Pillan

Av Pernilla - 1 januari 2015 21:36

Hela eftermiddagen spenderas i stallet med lånehästen A. Ridpasset gick jättebra, han var mjuk och väldigt fin att rida. Jag gillar honom väldigt mycket!  Så glad att jag får ha honom två veckor.



  En bild från idag!


//Pillan

Av Pernilla - 1 januari 2015 11:52

Ja då var det nytt år! Hoppas ni alla hade en trevlig nyårsafton igår. Det hade vi, kompisar kom hit och firade med oss. Vi bjöd på potatisgratäng, tjälknöl, kantarellsås och sallad med äpplepaj och vaniljsås till efterrätt. 
Nemo höll sej, som tur var, lugn under fyrverkerierna. Vi misstänkte att han inte skulle bry sej något nämnvärt men detta är första nyåret hos oss så vi visste ju inte...


Nu har jag & Holly redan hunnit vara uppe fleeera timmar och därav har jag också hunnit städa väck det mesta sen igår. Ska strax fortsätta! 
Vi hade både julafton och nyårsafton hemma vilket inneburit utöver trevligt sällskap och mysiga dagar, mycket städ och dukning m.m x2  

Nu ska det storstädas - igen, och passar nog på att pynta väck lite jul på samma gång.


Denna bilden är från 5 år sen. Fatta va kallt det var då. Istället har vi +gr och massa regn idag. Så himla tråkigt... 



Till e.m ska jag ner till stallet och rida sista passet på min "lånehäst" jag haft över jul & nyår. Men tills dess... Stääääda!


Gott nytt och god fortsättning på er!


//Pillan

Ovido - Quiz & Flashcards