pillllans

Direktlänk till inlägg 7 januari 2015

God morgon!

Av Pernilla - 7 januari 2015 08:00

God morgon hörrni! Kul att statistiken växer, inte vet jag varför, men välkomna hit!



Idag ska jag fortsätta att städa bort det sista utav julen, även om det känns lite konstigt. Jag tycker julen gick så fort iår!? Kanske är det för att man har barn och dagarna fylls och tar slut på ett annat sätt? 



     

Åhhh om bara några veckor åker vi till Sälen igen, dags får våran årliga tur till Lindvallen och skidbackarna. Detta året kommer det dessutom följa med tre familjer också, grymt kul! Utöver oss blir det mina två äldsta storasystrar med familjer, min lillebror och våra kompisar. Gott gäng! 


  3 år sedan och första gången i mitt liv som jag står på skidor, glömmer aldrig när jag knäppte på mej skidorna första gången och försökte balansera mej framåt och kunde för mitt liv inte förstå hur folk kunde prata så mycket om fjällen och hur kul det är att åka. Jag var gråtfärdig... Men, efter några vändor i barnbackarna blev det bara roligare och roligare. 
Förrförra året var jag gravid med Holly så då avstod jag skidorna, förra året var andra gången jag åkte och jag blev lite förundrad över hur duktig jag var. Haha.. Det tyckte dock inte Björn som muttrar ibland om att jag bromsar i svängarna m.m. 

Så i år blir det tredje turen på skidor och kanske till och med att jag kan lämna barnbackarna?

Däremot är ju Holly med så det blir nog mycket pulka åkning istället, vilket ska bli så roligt och mysigt  


Åker ni också till fjällen?


//Pillan

 
 
Alvis

Alvis

7 januari 2015 08:39

Hej! Vilken jättefin och läsvärd blogg du har, Verkligen! :)

Kika gärna in på min blogg och lämna en kommentar eller två.

Vem vet, min blogg kanske är något i din smak? KOLLA GÄRNA!!

Ha en bra dag, Kram! ^^

http://PeaceOfLove.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 14 mars 2017 07:37


Igår var vi kollegor ut till Gullholmen för att äta gott och umgås. Det var supertrevligt! Jag och några till valde sista färjan hem vid 21 och vissa sov över i stugan som vi bokat.  Men dels var jag ändå nykter och sen är det lite svårt att lösa m...

Av Pernilla - 13 mars 2017 10:45


Hemkommen från barnmorskan nu, fick träffat min nya idag eftersom den förra har slutat precis och börjat jobba i Uddevalla istället. Lite knepigt att göra ett byte såhär sent i graviditeten, men såklart så går ju det bra med. Hon var jättetrevlig den...

Av Pernilla - 12 mars 2017 06:30


    Alltså hur fin morgon? Björn ska ut i skogen om någon timme och jag och Holly har lite mysmorgon framför tecknat. Hon ska få stekfrukost snart och jag ska dricka kaffe innan jag intar min frukost, yoghurt. Jag är redan lite trött på flytan...

Av Pernilla - 11 mars 2017 07:55

Den rubriken kändes extra skön att skriva, haha. Nu är tandläkarbesöket gjort och jag kan beskriva det som hemskt jobbigt. Men 1 ½ timme senare med två tandläkare så var tanden ute i alla fall. Trist bara att den skulle ha så dålig tajming och behöva...

Av Pernilla - 10 mars 2017 08:30


Ja alltså. Värken blir bara värre och värre så idag har jag fått en akuttid till tandläkaren för att dra ut den onda visdomstanden. Behöver jag ens nämna hur jävla nervös jag är?  Men det är otroligt skönt att få gjort det idag, att slippa gå och h...

Ovido - Quiz & Flashcards