pillllans

Direktlänk till inlägg 6 december 2014

Lördag!

Av Pernilla - 6 december 2014 09:01

Hua, vilken gårdag. Satt 3 ½ timme hos veterinären med Nemo. Som tur var så kunde Maria passa Holly för mej, så det var himlans bra!

Nemo mådde dåligt igår, började i förrgår em/kväll men när han inte var bättre igår fick vi en akut tid. Han kunde/ville inte gå i trappan, han var loj och väldigt låg. Han bara låg och vilade och brydde sej inte om sånt han annars reagerat på. Så allmäntillståndet var väldigt nedsatt.

Jag åker ju hellre till veterinären en gång för mycket, sån är jag...


Sagt och gjort, vi började med undersökning. Då Nemo reagerade i buken så valde vi att ultraljuda, men det såg fint ut. Då valde vi att röntga honom och då fick vi se att han nog är förstoppad. Så han fick microlax i två omgångar och fick bajjat ett par ggr och sen vart han pigg och glad igen, haha. Lille skrutten! Så tog vi blodprov också, men alla värdena var jättebra! Så det var skönt att det var lätt åtgärdat och att han mår bra nu, men fatta att jag betalat flera tusen för att han ska få två microlax och få skitit, haha..... Lite komiskt! Men det kunde ju inte jag veta  


Vid undersökningen fick vi se att han har ett par lösa tänder och det har börjat bli lite var vid den ena, där ömma han. Så på torsdag fick jag tid till operation, skönt att få det bra igen!

Tråkiga biten är att det kostar ca 6000 och försäkringen tar det inte, såklart! Tråkig månad att få runt 10tkr i veterinärkostnader, nu när det vankas julklappar och allt. Men men... Så är det!
Huvudsaken är att våran lille Nemo mår bra  


& Det positiva med hela besöket igår är ju att nu har jag sett både ultraljud och röntgenplåtar på honom, så vi har sett att rygg, ben, höfter m.m ser bra ut! Så det är ju skönt att veta.

Sen fick jag höra så mycket positivt om Nemo, hur fantastiskt snäll han är och vilken supermentalitet han har. Veterinären blev överförtjust i honom  & det förstår jag!


 





Till e.m/kvällen ska jag och Maria ner och rida Aramis inför tävlingen imorgon. Vi ska "spöka" ut honom för att se om han reagerar och jag ska även försöka rida i min utklädnad. Måste lösa en liiten detalj bara. Min utklädnad satt bra men när hjälmen kom på så såg jag ingenting, haha. Så det får lösas på något sätt. Men viss nedsatt synfält får jag, men det får gå helt enkelt.

Känns superskönt att jag trots allt, hinner rida igenom programmet en gång i alla fall och dessutom nu när jag var sjuk och inte fick ridit i torsdags. 


//Pillan

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 14 mars 2017 07:37


Igår var vi kollegor ut till Gullholmen för att äta gott och umgås. Det var supertrevligt! Jag och några till valde sista färjan hem vid 21 och vissa sov över i stugan som vi bokat.  Men dels var jag ändå nykter och sen är det lite svårt att lösa m...

Av Pernilla - 13 mars 2017 10:45


Hemkommen från barnmorskan nu, fick träffat min nya idag eftersom den förra har slutat precis och börjat jobba i Uddevalla istället. Lite knepigt att göra ett byte såhär sent i graviditeten, men såklart så går ju det bra med. Hon var jättetrevlig den...

Av Pernilla - 12 mars 2017 06:30


    Alltså hur fin morgon? Björn ska ut i skogen om någon timme och jag och Holly har lite mysmorgon framför tecknat. Hon ska få stekfrukost snart och jag ska dricka kaffe innan jag intar min frukost, yoghurt. Jag är redan lite trött på flytan...

Av Pernilla - 11 mars 2017 07:55

Den rubriken kändes extra skön att skriva, haha. Nu är tandläkarbesöket gjort och jag kan beskriva det som hemskt jobbigt. Men 1 ½ timme senare med två tandläkare så var tanden ute i alla fall. Trist bara att den skulle ha så dålig tajming och behöva...

Av Pernilla - 10 mars 2017 08:30


Ja alltså. Värken blir bara värre och värre så idag har jag fått en akuttid till tandläkaren för att dra ut den onda visdomstanden. Behöver jag ens nämna hur jävla nervös jag är?  Men det är otroligt skönt att få gjort det idag, att slippa gå och h...

Ovido - Quiz & Flashcards