pillllans

Alla inlägg under juli 2014

Av Pernilla - 25 juli 2014 12:28

Ja när det går över 30gr i skuggan, då är det olidligt varmt enligt mej. Har man möjlighet att åka ut med båt eller lägga sej vid havet, då går det väl an, men annars.... njaeee. Nu börjar det bli jobbigt, hoppas på svalare väder framöver samt regn. Det behövs!


Holly både äter & sover lite dåligt, helt förståeligt, då en annan gör det med. Men efter sömnbrist m.m börjar åtminstonde jag känna mej slö nu  


Vi har vart till stranden ett par gånger, till Hollys stora förtjusning då hon fullkomligt älskar havet och att få bada  Hon traskar rätt ut i vattnet och plaskar runt jättenöjd!


   

 

 


//Pillan

Av Pernilla - 19 juli 2014 21:23

Holly sover gott och Björn lämna jag i gbg tidigare idag så han kommer väl hem inatt nån gång  


Känner mej jäääättetrött, förmodligen efter att igår natt, ha jobbat första natten på 1år och 3mån  Tror inte riktigt att jag hunnit sova ikapp än.

Men jobbnatten gick i alla fall riktigt bra och jag höll mej förvånansvärt pigg och med, tummen upp på den! Riktigt kul att få hoppa in lite och "gästspela" några nätter.. + att det drygar ut den feta mammakassan man är berikad med, not...


 


//Pillan

Av Pernilla - 16 juli 2014 12:01

Idag snickras de sista golvlisterna upp i vårt nya sovrum och sen börjar vi bära grejer och flytta in  Som jag längtat!! Ska bli supermysigt med nytt rum till oss och dessutom såpass stort. Bilder kommer!

Sen startar nästa projekt, få iordning D´s rum (vårt gamla) så han kan flytta ner till det och sen påbörjar jag Hollys rum. Ska bli både härligt med eget rum till henne men också sååå kul att få göra iordning det! Har redan valt tapeter, färger och stil. Än så länge är hon så liten så då får mamma bestämma  


***


Igår var vi på Emaus lantgård tillsammans med mamma, syster och två av mina syskonbarn. Holly tyckte det var jättekul och var mest intresserad av getterna. Minigrisen skrämde henne  


     

Supermysig dag!


//Pillan

Av Pernilla - 10 juli 2014 22:49

Var iväg förra veckan på mitt dressyrläger 4 kvällar. Jag fick låna med mej min medryttarhäst Pärla (på 6 år E; Diamant) och det gick riktigt bra. Fick både mycket hjälp men också mycket beröm. Åhh jag behövde det, i min tillfälliga lilla "ridsvacka" som jag befinner mej i  

Så det var superkul! Både med lärorikt läger, skötsam pålle & berömet  


 Jag och Maria som också var med på lägret med hennes Aramis!



  ((Gammal bild på mej & Pärla))


Nu har jag vart medryttare på Pärla ganska exakt ½ år och jag blir bara mer & mer förtjust i henne. Jättefin nordsvensk men också supertrevlig häst, & kul att rida!


//Pillan

Av Pernilla - 10 juli 2014 11:39

Ja kanske är det väl på tiden och dags att starta igång härinne igen!? Det har ju hänt otroligt mycket sen jag skrev här sist. 

Hinner inte riktigt med någon uppd. då vi om en stund ska in på bildvisning i uddevalla (Karlheden) och välja ut bland korten vi tog på Hollys 1års fotografering. (Ja tänk att våran lilla prinsessa blivit hela 1 år )


     


Apropå lilla Holly, hör att hon vaknat därnere nu så får gå nu...


//Pillan


Ovido - Quiz & Flashcards