pillllans

Direktlänk till inlägg 8 december 2013

<3

Av Pernilla - 8 december 2013 15:03

Inte fått skrivit här på ett tag, haft så fullt upp den sista tiden. Har bl.a tampats en hel vecka med förkylning och sen gått igenom en försäljning av min finaste Calle  




Förra söndagen, en vecka sedan, så kom det en tjej för att provrida. Hon hade med sej sin pojkvän och båda var väldigt trevliga, jordnära och verkade urmysiga. 

Calle var ju inte på ett strålande humör direkt, utan visade sin åsne sida och såg väl inte alltför rolig ut. Trots hans lite taskiga dagshumör så fastnade hon för honom och bestämde sej för att det var Calle hon ville ha  Det kändes helt rätt för mej eftersom dom var så goa personer och hon var väldigt mjuk/lugn på Calle och ja.. det kändes riktigt bra! & det är känslan man får gå efter!

Så sagt & gjort, Calle fick dansat sej igenom en besiktning UA och i torsdags kom dom och hämtade honom. Jag kan inte sticka under stolen med att det känns skitjobbigt! Jag visste att det skulle kännas tomt & förmodligen konstigt efter att han åkt... jag visste bara inte hur mycket!  

Jag vet att detta beslutet om att sälja var rätt och det får jag påminna mej om och kommer nog så få göra ett tag, men trots att det var/är rätt så är det ändå tufft. Calle har vart min kompis i 5½ år, köpte honom som 5 åring och har så mååååånga minnen & upplevelser med denna skäck  

Men jag har inte tid & möjlighet för en egen häst just nu och därför är det bättre att han hamnar hos någon som kan ge honom den uppmärksamheten han är värd och ha roligt, precis som han vill!




Bildbomb & kärlek

   

 


 

     

 

       

 

 

     

   

         

   

   

 

 

 

 

   

 

 

 

Jag kan inte annat än och tacka finaste Crabat för flera toppen roliga år tillsammans! Nu önskar jag nya ägaren Lycka till och jag hoppas sååå att dom får lika roligt som vi haft  




Något som glädjer mej med nya ägaren är att vi har god kontakt och när hon & Calle "landat" och lärt känna varandra lite så tänkte jag och Maria hälsa på. Superkul att kunna göra det och få veta att prinsen har det bra! 


//Pillan





 
 
Angelica

Angelica

8 december 2013 21:40

Va skönt ändå att allt känns bra med nya ägaren! Alltid svårt de där :/
Många fina bilder och minnen ❤️
Att hålla en bra kontakt med nya ägaren lättar också väldigt mkt.
Kram

http://gickan83.bloggplatsen.se

Pernilla

9 december 2013 16:31

Ja det känns jätteskönt att det är OK för henne att jag hälsar på någon gång, samt att jag gärna får höra någon liten uppd. om hur det går! Jag är ju så mån om honom :)
Men jag tror det blir toppen & jag hoppas dom kommer trivas tillsammans...
Jag ska bara bearbeta tomheten och hoppas att jag i alla fall kommer in på lektion en gång i veckan på klubben snart :)

 
Friskey

Friskey

9 december 2013 22:28

Vad skönt att du fick honom såld och att det kändes så bra med den tjejen :) Det är ju verkligen viktigt att man "klickar" med nya ägaren så man har en bra känsla. Man vill ju inte sälja sin häst till vem som helst.. :)

http://friskey.horseworld.se

 
Josefin Pageryd

Josefin Pageryd

10 december 2013 00:33

Måste säga att jag tycker det är så kul att du bloggar, och delar med dig av olika saker :) En stor klapp på axel för alla bloggare, som dagligen delar med sig av saker som gör en glad. Det är grymt bra jobbat, så måste därför säga hur duktig du är :) Sen önskar jag dig stort lycka till med bloggen och allt i livet :) Glöm inte bort vilken fantastisk person du är! KRAM / www.pageryd.se

http://pageryd.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 14 mars 2017 07:37


Igår var vi kollegor ut till Gullholmen för att äta gott och umgås. Det var supertrevligt! Jag och några till valde sista färjan hem vid 21 och vissa sov över i stugan som vi bokat.  Men dels var jag ändå nykter och sen är det lite svårt att lösa m...

Av Pernilla - 13 mars 2017 10:45


Hemkommen från barnmorskan nu, fick träffat min nya idag eftersom den förra har slutat precis och börjat jobba i Uddevalla istället. Lite knepigt att göra ett byte såhär sent i graviditeten, men såklart så går ju det bra med. Hon var jättetrevlig den...

Av Pernilla - 12 mars 2017 06:30


    Alltså hur fin morgon? Björn ska ut i skogen om någon timme och jag och Holly har lite mysmorgon framför tecknat. Hon ska få stekfrukost snart och jag ska dricka kaffe innan jag intar min frukost, yoghurt. Jag är redan lite trött på flytan...

Av Pernilla - 11 mars 2017 07:55

Den rubriken kändes extra skön att skriva, haha. Nu är tandläkarbesöket gjort och jag kan beskriva det som hemskt jobbigt. Men 1 ½ timme senare med två tandläkare så var tanden ute i alla fall. Trist bara att den skulle ha så dålig tajming och behöva...

Av Pernilla - 10 mars 2017 08:30


Ja alltså. Värken blir bara värre och värre så idag har jag fått en akuttid till tandläkaren för att dra ut den onda visdomstanden. Behöver jag ens nämna hur jävla nervös jag är?  Men det är otroligt skönt att få gjort det idag, att slippa gå och h...

Ovido - Quiz & Flashcards