pillllans

Direktlänk till inlägg 16 november 2013

Helg!

Av Pernilla - 16 november 2013 10:24

Så himla skönt med helg, först sovmorgon, sen en lååång dusch och nu sitter jag själv på övervåningen med morgonkaffet. Holly myser med pappa hela morgonen och jag får lite egentid  

Igår blev lilla skruttan 5 månader, och det är först nu jag börjar känna "vad fort det går". Hon är med på ett annat sätt nu, börjar sitta stadigare, hittat sina fötter m.m. 

Nu får hon också lite mer och mer smakisar vilket är uppskattat. Både gröt, frukter m.m slinker ner. Även vatten tycker hon är okey att dricka.


   

Å vad mamma älskar dej  




Idag blir det inget stall för mej, Maria har Calle idag   Jag var där igår en sväng men eftersom Björn hade paintball m.m ihop med jobbet och jag inte fick barnvakt så hade jag ingen chans att rida så han fick vilodag igår, men i torsdags kväll red jag på uppehållet i manegen. Det gick ganska bra faktiskt, han kändes mjuk och fin! & jag ska vara nöjd och inte så jäkla självkritisk  Det gick BRA! 

Men när jag tittar i manegespeglarna så försvinner allt självförtroende. Fy pellen alltså   Ser ut som en heffaklump uppepå och jag mår verkligen dåligt över det. 
Men det ska bli ändring, från förlossningen och fram tills nu har jag tänkt som så, att äta nyttigt och tänka sej för med maten + promenera ibland skulle hjälpa mej ner i vikt men det står stopp, helt jävla still. Så för några dagar sedan började jag med GI metoden. Jag ska göra mitt yttersta att följa den samt promenera varje dag, i alla fall dom dagarna jag inte rider. Så får vi hoppas på mer resultat.. 

Jag tycker dock att det är lite trögt nu i början innan jag lärt mej GI mat & bra recept så det blir nog lättare med tiden när man vet vad som är OK och inte att äta, samt slänga ihop middag för som det är nu, får jag göra två middagar varje dag. Men det är det värt...! Kanske att jag skriver med mitt GI i bloggen för att peppa mej själv?! Är ju helt klart värt om det funkar  


 



Idag kommer Ida till mej, vi ska ut på långpromenad ihop, gott att bara gå och få tjatat av sej lite.... Behöver det!


//Pillan




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 14 mars 2017 07:37


Igår var vi kollegor ut till Gullholmen för att äta gott och umgås. Det var supertrevligt! Jag och några till valde sista färjan hem vid 21 och vissa sov över i stugan som vi bokat.  Men dels var jag ändå nykter och sen är det lite svårt att lösa m...

Av Pernilla - 13 mars 2017 10:45


Hemkommen från barnmorskan nu, fick träffat min nya idag eftersom den förra har slutat precis och börjat jobba i Uddevalla istället. Lite knepigt att göra ett byte såhär sent i graviditeten, men såklart så går ju det bra med. Hon var jättetrevlig den...

Av Pernilla - 12 mars 2017 06:30


    Alltså hur fin morgon? Björn ska ut i skogen om någon timme och jag och Holly har lite mysmorgon framför tecknat. Hon ska få stekfrukost snart och jag ska dricka kaffe innan jag intar min frukost, yoghurt. Jag är redan lite trött på flytan...

Av Pernilla - 11 mars 2017 07:55

Den rubriken kändes extra skön att skriva, haha. Nu är tandläkarbesöket gjort och jag kan beskriva det som hemskt jobbigt. Men 1 ½ timme senare med två tandläkare så var tanden ute i alla fall. Trist bara att den skulle ha så dålig tajming och behöva...

Av Pernilla - 10 mars 2017 08:30


Ja alltså. Värken blir bara värre och värre så idag har jag fått en akuttid till tandläkaren för att dra ut den onda visdomstanden. Behöver jag ens nämna hur jävla nervös jag är?  Men det är otroligt skönt att få gjort det idag, att slippa gå och h...

Ovido - Quiz & Flashcards