pillllans

Alla inlägg under oktober 2013

Av Pernilla - 12 oktober 2013 16:06

Joggade mest Calle i paddocken en halvtimme idag och han kändes visserligen ganska fin redan från början men på slutet gick han riktigt fint och med en superfin takt i traven. 

Sol + paddock + fin pålle = nöjd Pillan    Har nu också fått anmält mej till hoppträningen den 27;e + 2 starter på KM dressyr den 2;a nov. Kommer starta 2 ggr i LB;1!  Jag är hur otränad som helst efter min ridpaus känns det som men man måste ju börja någonstans?!  


   Hösten -10 (?) lagtävlan dressyr




//Pillan

Av Pernilla - 11 oktober 2013 09:16

Fredag idag och jag älskar´t. Björn kommer hem tidigt från jobbet och vi har ett par gemensamma dagar tillsammans, kan inte bli bättre  Att jag dessutom haft det segt i ett par dagar förstärker nog bara den goa helgkänslan som infinner sej i skrivande stund.

I onsdags kväll började jag må dåligt och hela natten låg jag i feberfrossa  Så har mått sådär kymigt i ett par dagar men idag känns det bättre men håller mej hemma och tar det lugnt idag med... 

Holly mår bättre igen efter en dag med krånglig mage. Så vi har bara vart inne & slappat i ett par dagar....


 Kärlek

 




I tisdags red jag min första lektion igen sen typ mars,fatta vad roligt! Mamma var så himla gullig och kom till stallet och passade Holly så jag kunde få vara med. Åhh lyckan var total och träningsvärken i onsdags ett faktum  Calle gick fint och det sista på lektionen hade jag världens finaste häst under mej. Kärlek! Åh vad jag älskar att sitta på hans rygg och speciellt när han går sådär fint  



  Finaste Calle, tänk att jag snart haft honom i 5½ år, vad mycket minnen vi har tillsammans   


Dessa två bilderna är från mina första ridpass på honom. Sommaren -08

    Då var lilla Calle bara fem år gammal!





Vet ni vad min högsta önskan är!? Att vinna en jävla massa miljoner, köpa loss mark häromkring, bygga mej ett eget stall (givetvis med paddock & manege) kunna ha kvar Calle och även köpa ponny m.m till Holly  & samla några hästvänner i stallet och bara ha så roligt tillsammans! Åh va det hade vart värt! Bara den rätta trisslotten som saknas ju   Drömma går ju alltid.....



//Pillan







Av Pernilla - 2 oktober 2013 09:49

Eftersom de senaste dagarna vart fullspäckade för mej & Holly så tänker vi bara mysa och ta det lugnt här hemma idag      





Ska åka ner till stallet och rida prinsen men väntar tills Björn kommer hem i eftermiddag. Ska jogga Calle i paddocken, köra lite tempoväxlingar m.m Men ska nog börja läsa igenom & träna på LB;1 programmet snart för tänkte starta Calle i KM i början på november (OM han står kvar hos mej då d.v.s)   Bara för skoj skull, kan ju försöka slå våra tidigare %.



//Pillan  

Ovido - Quiz & Flashcards