pillllans

Direktlänk till inlägg 4 september 2013

Oh my!

Av Pernilla - 4 september 2013 20:35

Bygget här hemma tar fortfarande väldigt mycket tid så dagarna bara försvinner. Gu som jag längtar tills det är klart, dels för och ha det färdigt men också för att få tid över till annat! Nu är i alla fall taket också helt klart! Så just nu byggs köket ut och sen är det insidan på övervåningen kvar. & när bygget är klart ska det upp lister, målas, tapetseras m.m    Men det ska bli kul! Jag försöker lägga all min lediga tid som jag kan, på att måla. Hade ju vart suveränt gött och ha det färdigt! Tar nya bilder imorgon på huset och lägger ut för nu har det hänt lite sen onsdagens bilder förra veckan  



& så går ju mycket tid till Holly givetvis, vilket är det underbaraste som finns, min tid med henne  Imorgon ska vi på babymassage, ska bli mysigt! & efter det blir det en fika på öppna innan vi åker hemåt igen. 


    




   



Har inte hunnit med Calle på ett par dagar men Maria har ridit honom istället. Jag red ett lätt pass i söndags, gick väl helt ok och så red jag i måndags. Hade Holly med mej och satte henne i barnvagnen utanför paddocken under tiden. Uppskattades väl sådär  så när jag ridit i 40min och hon började skrika fick jag ta Calle i ena handen, barnvagnen i andra och promenera runt parkeringen och skritta av Calle. Men passet gick ganska bra, mot slutet vart fall då började han lossna fint. Men man känner sej ganska kass i sadeln, sits & hållning är som väck och istället känner jag mej som en barbamamma uppepå. Men det får bli att träna upp sej och efter 3e gången i sadeln på ett halvår så får det lov att kännas lite otränat. Har i alla fall sluppit träningsvärken  

 

 

//Pillan

 

 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 14 mars 2017 07:37


Igår var vi kollegor ut till Gullholmen för att äta gott och umgås. Det var supertrevligt! Jag och några till valde sista färjan hem vid 21 och vissa sov över i stugan som vi bokat.  Men dels var jag ändå nykter och sen är det lite svårt att lösa m...

Av Pernilla - 13 mars 2017 10:45


Hemkommen från barnmorskan nu, fick träffat min nya idag eftersom den förra har slutat precis och börjat jobba i Uddevalla istället. Lite knepigt att göra ett byte såhär sent i graviditeten, men såklart så går ju det bra med. Hon var jättetrevlig den...

Av Pernilla - 12 mars 2017 06:30


    Alltså hur fin morgon? Björn ska ut i skogen om någon timme och jag och Holly har lite mysmorgon framför tecknat. Hon ska få stekfrukost snart och jag ska dricka kaffe innan jag intar min frukost, yoghurt. Jag är redan lite trött på flytan...

Av Pernilla - 11 mars 2017 07:55

Den rubriken kändes extra skön att skriva, haha. Nu är tandläkarbesöket gjort och jag kan beskriva det som hemskt jobbigt. Men 1 ˝ timme senare med två tandläkare så var tanden ute i alla fall. Trist bara att den skulle ha så dålig tajming och behöva...

Av Pernilla - 10 mars 2017 08:30


Ja alltså. Värken blir bara värre och värre så idag har jag fått en akuttid till tandläkaren för att dra ut den onda visdomstanden. Behöver jag ens nämna hur jävla nervös jag är?  Men det är otroligt skönt att få gjort det idag, att slippa gå och h...

Ovido - Quiz & Flashcards