pillllans

Direktlänk till inlägg 12 juni 2013

Min fina, underbara Boss <3

Av Pernilla - 12 juni 2013 11:45

Det är med tårar jag skriver om Boss sista tid i livet. Det gör fortfarande så ont att tänka på honom, ibland går det bättre, ibland bryter jag nästan ihop av saknaden & den tomhet han lämnat efter sej. Han har, självklart, även lämnat otroligt många fina minnen och för det är jag evigt tacksam. Lika tacksam är jag för att fått äga världens snällaste, finaste och mest trofasta vän

 


 


Livet är inte alltid rättvist och sjukdomar drabbar dom som minst förtjänar det.. Kommer alltid vara lite bitter på det!


Som ni kunnat läsa i tidigare inlägg om Boss var ju att han fortsatte få epilepsianfall och kraftiga sådana vilket gjorde att jag fick vända mej till veterinär igen och då blev vi remitterade till Blå Stjärnan i Göteborg.

Vårt första besök på Blå Stjärnan innehöll blodprover som var OK, vi ultraljudade även levern och den var också OK. Så nästa steg var att antingen göra en datortomografi/CT (kosta 8-10,000:- och jag fick höra att allt som oftast så täcker inte försäkringen det utan man får bekosta det själv, vilket förvisso inte spelar mej någon roll då jag skulle ge allt om det vore för Boss bästa.) eller provmedicinera Boss för och se om det skulle funka.

Jag valde att göra en CT, för att förhoppningsvis få mer svar innan en ev. medicinering, vilket jag också fick... Dock ett mycket tråkigt sådant. Veterinären hittade en hjärntumör  och jag fick veta att det inte fanns något som skulle kunna rädda Boss ifrån hans anfall, de skulle bara bli fler och även kraftigare. Så jag valde, eftersom Boss sov så gott i narkosen under CT;n, att aldrig väcka honom ur den.......

Jag är, med facit i hand, nöjd över mitt val att jag gjorde CT;n. På så vis slapp Boss både en medicinering & fler anfall och jag utsatte honom inte för mer onödigt lidande utan fick göra det som var svårast för mej, men istället bäst för honom. Att låta honom somna in.....  

Om just Boss och min sista tid tillsammans lämnar jag utanför bloggen.



  Boss  


2005-02-26

-

2013-05-23 

 

   

   


     

 





 



                 

                          

                                           Det finns en saknad som alltid stannar

det finns en saknad som aldrig ger sej av,

det finns en saknad som alltid blommar

en sådan saknad har jag..... 

  





Vill också tillägga hur nöjd jag är över Blå Stjärnans omhändertagande om oss, lika tacksam är jag till Agria som trots allt ersatte CT;n och hjälpte mej smärtfritt igenom den sista, jobbigaste tiden.



//Pillan

 
 
Ingen bild

Maria

12 juni 2013 17:33

Finaste Boss! Nu gråter jag igen efter att ha kollat på alla bilder. Vi får vara tacksamma för den tiden han fanns & för allt han gav oss alla i familjen. Minns han som: Klok som få, snällaste, raraste, gladaste, pålitligaste och finaste hunden <3 Han finns alltid i våra hjärtan <3

 
Krokii

Krokii

12 juni 2013 22:16

Känner inte dig, men känner med dig. Finns inga ord som lindrar, håll minnena vid liv <3

http://krokii.bloggplatsen.se

 
Cathie

Cathie

3 juli 2013 11:10

Gud vad hemskt :(
Känner verkligen med dig, att mista sin bästa vän är tufft! Kram!

http://cathie.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 14 mars 2017 07:37


Igår var vi kollegor ut till Gullholmen för att äta gott och umgås. Det var supertrevligt! Jag och några till valde sista färjan hem vid 21 och vissa sov över i stugan som vi bokat.  Men dels var jag ändå nykter och sen är det lite svårt att lösa m...

Av Pernilla - 13 mars 2017 10:45


Hemkommen från barnmorskan nu, fick träffat min nya idag eftersom den förra har slutat precis och börjat jobba i Uddevalla istället. Lite knepigt att göra ett byte såhär sent i graviditeten, men såklart så går ju det bra med. Hon var jättetrevlig den...

Av Pernilla - 12 mars 2017 06:30


    Alltså hur fin morgon? Björn ska ut i skogen om någon timme och jag och Holly har lite mysmorgon framför tecknat. Hon ska få stekfrukost snart och jag ska dricka kaffe innan jag intar min frukost, yoghurt. Jag är redan lite trött på flytan...

Av Pernilla - 11 mars 2017 07:55

Den rubriken kändes extra skön att skriva, haha. Nu är tandläkarbesöket gjort och jag kan beskriva det som hemskt jobbigt. Men 1 ˝ timme senare med två tandläkare så var tanden ute i alla fall. Trist bara att den skulle ha så dålig tajming och behöva...

Av Pernilla - 10 mars 2017 08:30


Ja alltså. Värken blir bara värre och värre så idag har jag fått en akuttid till tandläkaren för att dra ut den onda visdomstanden. Behöver jag ens nämna hur jävla nervös jag är?  Men det är otroligt skönt att få gjort det idag, att slippa gå och h...

Ovido - Quiz & Flashcards