pillllans

Direktlänk till inlägg 25 april 2013

Svårt ....

Av Pernilla - 25 april 2013 19:00

Har svårt att slappna av, tänka på annat. Men nu har inte Boss haft ett anfall på 2 dygn & 8 timmar vilket är en stor glädje & lättnad. ALDRIG mer vill jag se honom i det tillståndet jag fått göra. Fy fan vilken syn rent ut sagt & paniken i min kropp var inte och leka med.

Han älskar i alla fall sitt nya foder från Royal Canin, härligt!  Jag portionerar ut det i små omgångar men väldigt ofta... Imorgon ska jag hämta ut medicin till honom också och börja ge.
Tills vidare ska han inte lämnas ensam, gå lös ute eller ansträngas för mycket & skulle något akut hända igen har jag Stesolid att ge honom, vilket jag innerligt hoppas att jag kommer slippa.


 


Kanske låter som att jag är sjåpig för vissa, men alla som känner mej väl vet hur otroligt mycket Boss betyder för mej och att hans hälsa är det viktigaste. Jag kommer aldrig någonsin få en bästa vän som honom igen

Om ca 1 vecka är det återbesök hos veterinären med nya provtagningar så då får vi hoppas på bra resultat!


**


Idag blev det dock ännu mer oroan för min del, som att det inte räckte med Boss. Maria ringde till mej i förmiddags och berättade att Calle skadat sej i hagen och att hon inväntade veterinären. Så nu står Calle sydd, bandagerad och på antibiotika för några dagar. Utöver detta - boxvila ett par veckor, tempning morgon/kväll och bandagera om benet var 2-3;e dag. Suck.....

Men jag är jätteglad som får hjälp med honom och Maria ställde upp till tusen idag - så TACK!

Jag fick istället äntligen kommit mej till barnmorskan, dit skulle jag vart förra veckan men så fick jag avbokat pga magsjukan jag åkte på, sen skulle jag vart dit i tisdags men då fick jag avboka igen för jag fick ta Boss akut till veterinären... 

Huvudsaken är ju givetvis att Calle blir helt bra i benet, men det känns ändå lite surt nu när han var så fint igång och det var ett par hopptävlingar inplanerade för hans del + löshoppning och annat... Men men, vila nu och nya tag framöver blir det istället.


Är det inte det ena så är det då det andra.

 

 

Imorgon förmiddag kan mamma & Christina passa Boss så jag kan åka och hämta medicin till Boss, hämta hö till Calle och även få köpt "mag & tarm" nu när han ska stå stilla så länge, + att jag ska förbi stallet & min prins  


//Pillan


 
 
Ingen bild

Angelica

25 april 2013 19:39

Men vilken otur du har med dina djur nu då :(
Var är det för anfall Boss haft? Epilepsi? Vi hade en schäfer som fick de :( du är inte alls sjåpig, klart man tar hand om dom! <3
Calle då, fan va drygt, hoppas det läker fint!
Kram

 
Meela

Meela

26 april 2013 08:56

åhh herre min ge! otur de lux. Låter som mig annars, men har haft turen på min sida sedan sista operationen. Hoppas allt blir bra med dom små liven, gör så ont när dom skaddar sig.
Styrke kramar

http://cherriegirl.bloggo.nu

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 14 mars 2017 07:37


Igår var vi kollegor ut till Gullholmen för att äta gott och umgås. Det var supertrevligt! Jag och några till valde sista färjan hem vid 21 och vissa sov över i stugan som vi bokat.  Men dels var jag ändå nykter och sen är det lite svårt att lösa m...

Av Pernilla - 13 mars 2017 10:45


Hemkommen från barnmorskan nu, fick träffat min nya idag eftersom den förra har slutat precis och börjat jobba i Uddevalla istället. Lite knepigt att göra ett byte såhär sent i graviditeten, men såklart så går ju det bra med. Hon var jättetrevlig den...

Av Pernilla - 12 mars 2017 06:30


    Alltså hur fin morgon? Björn ska ut i skogen om någon timme och jag och Holly har lite mysmorgon framför tecknat. Hon ska få stekfrukost snart och jag ska dricka kaffe innan jag intar min frukost, yoghurt. Jag är redan lite trött på flytan...

Av Pernilla - 11 mars 2017 07:55

Den rubriken kändes extra skön att skriva, haha. Nu är tandläkarbesöket gjort och jag kan beskriva det som hemskt jobbigt. Men 1 ˝ timme senare med två tandläkare så var tanden ute i alla fall. Trist bara att den skulle ha så dålig tajming och behöva...

Av Pernilla - 10 mars 2017 08:30


Ja alltså. Värken blir bara värre och värre så idag har jag fått en akuttid till tandläkaren för att dra ut den onda visdomstanden. Behöver jag ens nämna hur jävla nervös jag är?  Men det är otroligt skönt att få gjort det idag, att slippa gå och h...

Ovido - Quiz & Flashcards