pillllans

Direktlänk till inlägg 29 mars 2013

Lång fredag !?

Av Pernilla - 29 mars 2013 07:15

Får väl se hur lång den blir  Minns dock en gång hur fruktansvärt lång denna fredagen blev för mej. Minns inte exakt men jag var väl runt 9år och jag och min syster hade varsin sköthäst. Två snygga haflingar, Claudio & Madonna (jösses att jag till och med minns namnen)

Vi var ute och red i skogen och Claudio var egentligen min sköthäst och Madonna var systers men strax innan "olyckan" hände bytte vi häst. Så jag red Madonna och vi skulle galoppera, otroligt pigg ponny busar/bockar i galoppen och jag ramlar av och hamnar under. Det slutade med ett besök på akuten och där fick vi både sitta ner och vänta och vara otroligt länge. Hela långfredagen i stort sett för vi kom in mitt på dagen och inte ens vid midnatt hade jag blivit färdigundersökt, men tillslut fick vi beskedet spricka i överarmen och hjärnskakning. Mindre kul! & jag minns hur jäkla ont i armen jag hade.


Jaja, det var en liten historia de  


Nu ska jag dricka upp kaffet och sen köra ner Björn till Gbg innan jag åker till stallet. Idag nalkas det körtävling där så jag tänkte åka ner och kika lite. Ska givetvis pyssla med Calle också men då anläggningen är bokad fram till kl 17 idag så får det bli ridning ikväll istället.


 

//Pillan

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 14 mars 2017 07:37


Igår var vi kollegor ut till Gullholmen för att äta gott och umgås. Det var supertrevligt! Jag och några till valde sista färjan hem vid 21 och vissa sov över i stugan som vi bokat.  Men dels var jag ändå nykter och sen är det lite svårt att lösa m...

Av Pernilla - 13 mars 2017 10:45


Hemkommen från barnmorskan nu, fick träffat min nya idag eftersom den förra har slutat precis och börjat jobba i Uddevalla istället. Lite knepigt att göra ett byte såhär sent i graviditeten, men såklart så går ju det bra med. Hon var jättetrevlig den...

Av Pernilla - 12 mars 2017 06:30


    Alltså hur fin morgon? Björn ska ut i skogen om någon timme och jag och Holly har lite mysmorgon framför tecknat. Hon ska få stekfrukost snart och jag ska dricka kaffe innan jag intar min frukost, yoghurt. Jag är redan lite trött på flytan...

Av Pernilla - 11 mars 2017 07:55

Den rubriken kändes extra skön att skriva, haha. Nu är tandläkarbesöket gjort och jag kan beskriva det som hemskt jobbigt. Men 1 ˝ timme senare med två tandläkare så var tanden ute i alla fall. Trist bara att den skulle ha så dålig tajming och behöva...

Av Pernilla - 10 mars 2017 08:30


Ja alltså. Värken blir bara värre och värre så idag har jag fått en akuttid till tandläkaren för att dra ut den onda visdomstanden. Behöver jag ens nämna hur jävla nervös jag är?  Men det är otroligt skönt att få gjort det idag, att slippa gå och h...

Ovido - Quiz & Flashcards