pillllans

Direktlänk till inlägg 26 februari 2013

Tisdag.

Av Pernilla - 26 februari 2013 20:03

 

Ett bildcollage som min systerdotter Lovisa gjort, taget från förra löshoppningen  




Dagens fundering...

Idag blev Calle skodd och innan det gick han ett dressyrpass med Maria där dom tränade sluta och lite lösgörande övningar. Det gick bra! Jag blir bara så frustrerad av att sitta på läktaren och titta på, när jag själv vill rida och vara med. Kanske att jag ska vara med på fredag, men har lite svårt att bestämma mej. Jag hade ju tänkt lite annorlunda om mina sista ridpass. Jag red innan jag åkte till Sälen med en förhoppning om att rida lite till nu när jag kommit hem. Men under tiden jag var bortrest förra veckan så har Calle vart spänd i ridningen och både sparkat backut & bockat med Maria vilket hon meddelade mej igår. Därav så kände jag absolut som även Maria sa till mej, att jag inte ska sitta upp och rida och därav chansa nu när Calle kommit in i en sån period.
Däremot är han betydligt mer avslappnad på lektion eftersom han så snällt, "rättar sej i ledet" och följer de andra pållarna, så därför tänker jag kanske vara med fåtal ggr till, bara på lektion och om det känns bra. Visst, jag kan sluta helt nu också. Men jag var så inställd på några pass till så det känns så snopet bara att det blev helt plötsligt nu utan att jag var riktigt beredd på det... Samtidigt som det bara känns jättedumt att chansa och riskera något i onödan.

Nä ursäkta min lilla trogna läsarskara, känns som jag bara tjafsar om mitt riduppehåll här nuförtiden  



Nu ska jag gotta ner mej och min tröttsamma huvudvärk i soffan och glo på tv....


//Pillan

 
 
fridan

fridan

27 februari 2013 20:43

wee vad han hoppar! högt över ju :)

kul att läsa att han funkar bra på lektion. kalle är inte alls kul att rida med i grupp :P han vet inte hur man ska uppföra sig ;)

sv: okej spännande. varför både torv och spånpellets? nyfiken :)

http://kaloescha.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 14 mars 2017 07:37


Igår var vi kollegor ut till Gullholmen för att äta gott och umgås. Det var supertrevligt! Jag och några till valde sista färjan hem vid 21 och vissa sov över i stugan som vi bokat.  Men dels var jag ändå nykter och sen är det lite svårt att lösa m...

Av Pernilla - 13 mars 2017 10:45


Hemkommen från barnmorskan nu, fick träffat min nya idag eftersom den förra har slutat precis och börjat jobba i Uddevalla istället. Lite knepigt att göra ett byte såhär sent i graviditeten, men såklart så går ju det bra med. Hon var jättetrevlig den...

Av Pernilla - 12 mars 2017 06:30


    Alltså hur fin morgon? Björn ska ut i skogen om någon timme och jag och Holly har lite mysmorgon framför tecknat. Hon ska få stekfrukost snart och jag ska dricka kaffe innan jag intar min frukost, yoghurt. Jag är redan lite trött på flytan...

Av Pernilla - 11 mars 2017 07:55

Den rubriken kändes extra skön att skriva, haha. Nu är tandläkarbesöket gjort och jag kan beskriva det som hemskt jobbigt. Men 1 ½ timme senare med två tandläkare så var tanden ute i alla fall. Trist bara att den skulle ha så dålig tajming och behöva...

Av Pernilla - 10 mars 2017 08:30


Ja alltså. Värken blir bara värre och värre så idag har jag fått en akuttid till tandläkaren för att dra ut den onda visdomstanden. Behöver jag ens nämna hur jävla nervös jag är?  Men det är otroligt skönt att få gjort det idag, att slippa gå och h...

Ovido - Quiz & Flashcards