pillllans

Direktlänk till inlägg 24 oktober 2012

Äntligen...

Av Pernilla - 24 oktober 2012 18:06

.. är jag här igen efter några dagars uppehåll!

I söndags klarade jag av att vara med på KM;et, något jag inte trodde i lördagskväll. Ush så dålig jag var   Feberyra och kunde inte svälja så ont det gjorde.. + att min kära sambo ringde halv 3 på lördagnatten och ville hem från partaj så nåt vidare mycket sömn blev det inte heller.

Men i söndags morse åkte jag till klubben då som sagt. Eftersom Calle stod på lugnt schema efter kiropraktiken så lånade jag en av klubbens hästar - Nicoline. Som jag ridit 1 gång för 5 år sen på hopplektion och med tanke på att jag var sjuk så hade jag inga större förväntningar på vår start, bara att ta mej runt banan typ. & det gjorde vi! Nicco var trevlig och rida, dock inte riktigt min typ och väldigt olik Calle så det var lite kul att få "ställa om sej på ny häst". Vi fick nästan 55% på LB;1!

Sen var det bara hem och vila för att orka jobba natten sön-mån och tack vare goa kollegor så gick det jättebra. Fast i måndags kände jag mej bra slö! Så Calle har haft det extra lugnt ett par dagar!!


  Jag & Nicco !


****


Igår longerade vi Calle vilket gick fint, & idag körde jag ett dressyrpass. Men med tanke på att Calle haft det lite lugnt ett par dagar så var han både pigg & väldigt stark så jag höll mej i manegen, lite trist med tanke på det soliga & fina vädret idag. Men behövde väggarna och ett par ggr fick jag snällt styra in honom i väggen för och få stopp. Men Maria skulle nog hämta ett pelhamsbett här i dagarna så hoppas snart kunna prova det på honom och att det funkar!

Annars var det inget vidare pass idag faktiskt, Calle var jobbig och jag blev bara matt. Ingen bra kombo alls. Men ett par fina galopper fick till - bra!


Nä nu ska jag duscha och bädda ner mej i soffan och slöa  


//Pillan

 
 
Ingen bild

Angelica

25 oktober 2012 20:13

Ni va duktiga :)
Skönt att de va bra med Calle, hoppas att de e lätt fixat med Molle på måndag med!
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 14 mars 2017 07:37


Igår var vi kollegor ut till Gullholmen för att äta gott och umgås. Det var supertrevligt! Jag och några till valde sista färjan hem vid 21 och vissa sov över i stugan som vi bokat.  Men dels var jag ändå nykter och sen är det lite svårt att lösa m...

Av Pernilla - 13 mars 2017 10:45


Hemkommen från barnmorskan nu, fick träffat min nya idag eftersom den förra har slutat precis och börjat jobba i Uddevalla istället. Lite knepigt att göra ett byte såhär sent i graviditeten, men såklart så går ju det bra med. Hon var jättetrevlig den...

Av Pernilla - 12 mars 2017 06:30


    Alltså hur fin morgon? Björn ska ut i skogen om någon timme och jag och Holly har lite mysmorgon framför tecknat. Hon ska få stekfrukost snart och jag ska dricka kaffe innan jag intar min frukost, yoghurt. Jag är redan lite trött på flytan...

Av Pernilla - 11 mars 2017 07:55

Den rubriken kändes extra skön att skriva, haha. Nu är tandläkarbesöket gjort och jag kan beskriva det som hemskt jobbigt. Men 1 ½ timme senare med två tandläkare så var tanden ute i alla fall. Trist bara att den skulle ha så dålig tajming och behöva...

Av Pernilla - 10 mars 2017 08:30


Ja alltså. Värken blir bara värre och värre så idag har jag fått en akuttid till tandläkaren för att dra ut den onda visdomstanden. Behöver jag ens nämna hur jävla nervös jag är?  Men det är otroligt skönt att få gjort det idag, att slippa gå och h...

Ovido - Quiz & Flashcards