pillllans

Direktlänk till inlägg 4 oktober 2012

Bett köp nästa!

Av Pernilla - 4 oktober 2012 19:51

Ja tanken på att prova pelham på Calle har ju funnits ett tag men bara inte blivit av, nu är det inte längre ett alternativ utan ett måste. Jag ska betsla upp det brunvita lokomotivtåget nu! Idag var han så jävla stark rent ut sagt att jag fick knappt stopp ett par ggr. 1 gång fick jag dragit tag ordentligt i Calle, såg säkert inte så snällt ut, men han gav mej inget val. Jag är nästan helt slut i armarna, Calle bara frustar och tuffar på som fasen. Det var små korta stunder där han faktiskt gick ganska trevligt, och jag fick till ett par fina galoppfattningar där han var rund och låg i formen och rullade på fint lite... Så får glädja mej åt det i alla fall ! Känner mej helt värdelös i ridningen, men får tänka som så att Calle faktiskt inte är en lättriden häst och att det kanske därefter ser tråkigt ut. Bara att träna på och återigen - med de nya möjligheterna vi fått så kommer det bara att bli bättre   


  Dagens oxe - Calle !



Förövrigt så verkar Calle trivas bra, nu står han inte i hagen och spanar efter mej hela tiden utan verkar ha funnit sej tillrätta. Omställningen från att gå ute 12 tim till inte ens hälften så länge är ju ganska så stor så jag är ändå impad på min pålle!

Jag red förut mitt på dagen och nu tidigt ikväll så skrittade Maria barbacka en sväng i paddocken så Calle fick röra på sej en andra gång. Tanken är att Calle ska ridas/jobbas 1 gång om dagen och när möjlighet/tid finns så ska han promeneras/skrittas barbacka eller longeras lite lätt en andra gång. Så idag fick han komma ut 2 ggr  Toppen & underbart att jag har Maria så vi kan hjälpas åt! Mycket roligare då...



//Pillan


 
 
Angelica

Angelica

4 oktober 2012 23:06

Ååå jobbigt när bromsen inte funkar, tycker pelham är ett bra bett, å funkat ypperligt på stark het häst som jag ridit, hoppas de passar er så ni får trevliga pass igen =)'
Kommer han komma i superform nu då om han blir riden två gånger per dag :D

http://gickan83.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 14 mars 2017 07:37


Igår var vi kollegor ut till Gullholmen för att äta gott och umgås. Det var supertrevligt! Jag och några till valde sista färjan hem vid 21 och vissa sov över i stugan som vi bokat.  Men dels var jag ändå nykter och sen är det lite svårt att lösa m...

Av Pernilla - 13 mars 2017 10:45


Hemkommen från barnmorskan nu, fick träffat min nya idag eftersom den förra har slutat precis och börjat jobba i Uddevalla istället. Lite knepigt att göra ett byte såhär sent i graviditeten, men såklart så går ju det bra med. Hon var jättetrevlig den...

Av Pernilla - 12 mars 2017 06:30


    Alltså hur fin morgon? Björn ska ut i skogen om någon timme och jag och Holly har lite mysmorgon framför tecknat. Hon ska få stekfrukost snart och jag ska dricka kaffe innan jag intar min frukost, yoghurt. Jag är redan lite trött på flytan...

Av Pernilla - 11 mars 2017 07:55

Den rubriken kändes extra skön att skriva, haha. Nu är tandläkarbesöket gjort och jag kan beskriva det som hemskt jobbigt. Men 1 ½ timme senare med två tandläkare så var tanden ute i alla fall. Trist bara att den skulle ha så dålig tajming och behöva...

Av Pernilla - 10 mars 2017 08:30


Ja alltså. Värken blir bara värre och värre så idag har jag fått en akuttid till tandläkaren för att dra ut den onda visdomstanden. Behöver jag ens nämna hur jävla nervös jag är?  Men det är otroligt skönt att få gjort det idag, att slippa gå och h...

Ovido - Quiz & Flashcards