pillllans

Direktlänk till inlägg 29 september 2012

Glad tjej (häst?)

Av Pernilla - 29 september 2012 15:19

Ja jag är glad, möjligtvis Calle som borde vara mest glad   Hämtade ut mitt paket idag, allt som jag beställde kom med!!


  Älskar HW!


Köpte 2st Rambo fleecetäcken, både i brunt och grått eftersom jag älskar båda färgerna och inte kunde välja, haha. Det blåa är också snyggt men 3st kändes för mycket  

Så blev det ett Rambo net cooler också eftersom jag saknar ett tunt svett täcke, köpte också ett Rambo cotton cooler eftersom jag "bara" har ett svetttäcke, inte fel och kunna byta.

Sen köpte jag ett Amigo flugtäcke så vet jag att jag har ett nytt till nästa sommar. Köpte allt på 50% rea och då får man passa på tycker jag  

Åh vad Calle kommer bli fin!!


****


Nu har jag vart på ridklubben en sväng, tittade när min systerdotter red lektion, gu vad stor tjej hon blivit. Rider själv och är så duktig !!

Nu är boxen torvad och klar där också + att jag har flyttat lite grejer. Ska fortsätta packa lite i Livetorp sen när jag åker dit om en stund. Får bli barbacka ridning idag för min del, Calle har fått hårsäcksinflammation på ryggen fick jag se imorse, så han får vara utan sadel ett par dagar. Han blir extra känslig under fällning och han har haft såna här bulor förut ett par ggr. Ska faktiskt ta och införskaffa mej en fårskinnsvojlock som jag kan använda när det blir såhär. Så det andas bättre! Han får slippa sadel tills dom minskar och börjar försvinna men då dom gör det så kan det ju vara käckt med fårskinn istället för schabrak.

Har ni häst som fått/får bulor någon gång?



//Pillan

 
 
fridan

fridan

30 september 2012 18:10

ååååååhhh shopping, vill med1!!! :) vad fick du ge för dem? jag vill också fynda på rea :(

sv: blev ingen charlies-rea för mig heller :/

http://kaloescha.blogg.se

 
My

My

2 oktober 2012 12:44

Inte illa med 50% på allt, vart hittade du det? :)

http://sonntags.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 14 mars 2017 07:37


Igår var vi kollegor ut till Gullholmen för att äta gott och umgås. Det var supertrevligt! Jag och några till valde sista färjan hem vid 21 och vissa sov över i stugan som vi bokat.  Men dels var jag ändå nykter och sen är det lite svårt att lösa m...

Av Pernilla - 13 mars 2017 10:45


Hemkommen från barnmorskan nu, fick träffat min nya idag eftersom den förra har slutat precis och börjat jobba i Uddevalla istället. Lite knepigt att göra ett byte såhär sent i graviditeten, men såklart så går ju det bra med. Hon var jättetrevlig den...

Av Pernilla - 12 mars 2017 06:30


    Alltså hur fin morgon? Björn ska ut i skogen om någon timme och jag och Holly har lite mysmorgon framför tecknat. Hon ska få stekfrukost snart och jag ska dricka kaffe innan jag intar min frukost, yoghurt. Jag är redan lite trött på flytan...

Av Pernilla - 11 mars 2017 07:55

Den rubriken kändes extra skön att skriva, haha. Nu är tandläkarbesöket gjort och jag kan beskriva det som hemskt jobbigt. Men 1 ½ timme senare med två tandläkare så var tanden ute i alla fall. Trist bara att den skulle ha så dålig tajming och behöva...

Av Pernilla - 10 mars 2017 08:30


Ja alltså. Värken blir bara värre och värre så idag har jag fått en akuttid till tandläkaren för att dra ut den onda visdomstanden. Behöver jag ens nämna hur jävla nervös jag är?  Men det är otroligt skönt att få gjort det idag, att slippa gå och h...

Ovido - Quiz & Flashcards