pillllans

Direktlänk till inlägg 29 juli 2012

Kolmården !!

Av Pernilla - 29 juli 2012 23:12

Var iväg med mamma till Torp idag och "storhandlade" mat, passade då på att gå in en snabbis på Hööks också vilket var bra, fick fyndat ett lila vintertäcke för 299:-  

Så red jag ut en timme med Maria nu ikväll och det var helt underbart! Saknar hästarna såå när man är iväg... Vi fick travat och galopperat ganska mycket, nice! Bäst var uppförsbacken vi kom till, bara ställa sej upp i lätt sits och låta hästarna rulla på i galopp! Så himla kul också med "nya vägar", se lite annat än dom gamla vanliga grusvägarna och den vanliga skogsdungen....


***



Kolmården då! Vi var där i 3 dagar och det var verkligen superkul! Hotellet var jättefint och låg ju precis intill med egen ingång så det var toppenbra! Man måste nästan ha minst 2 dagar där för och hinna med allt som finns att se & uppleva. Jag minns lite av Kolmården, vart där en gång innan men då var jag litet barn  Så det var verkligen kul och få vart dit igen.. Jag som bara älskar djur

Fick knäppt en del bilder och några av djurbilderna kommer här...



Först mina favoriter, tigrarna.. ÅHhh vad läckra dom är! Stod länge och bara studerade dom... Finingar!!

               



Så linbanan, det var häftigt och åka gondol runt över alla djur, man kom verkligen nära dom och fick se mycket! Rutten tog 28min och det var både häftig utsikt med djuren och ibland för man var såpass högt upp....

 


Ellen rider kamel.

 



Ronja rider kamel.

     



Och så Björns favorit djur, Timonisarna   

       


Som sagt, jag har verkligen haft det sååå bra !!


//Pillan


 
 
fridan

fridan

30 juli 2012 20:23

åååh! vill också till kolmården igen! älskar det :) och vilka fina foton du tagit ! :)

sv: sadelletandet fortsätter.. suuuuck!

http://kaloescha.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 14 mars 2017 07:37


Igår var vi kollegor ut till Gullholmen för att äta gott och umgås. Det var supertrevligt! Jag och några till valde sista färjan hem vid 21 och vissa sov över i stugan som vi bokat.  Men dels var jag ändå nykter och sen är det lite svårt att lösa m...

Av Pernilla - 13 mars 2017 10:45


Hemkommen från barnmorskan nu, fick träffat min nya idag eftersom den förra har slutat precis och börjat jobba i Uddevalla istället. Lite knepigt att göra ett byte såhär sent i graviditeten, men såklart så går ju det bra med. Hon var jättetrevlig den...

Av Pernilla - 12 mars 2017 06:30


    Alltså hur fin morgon? Björn ska ut i skogen om någon timme och jag och Holly har lite mysmorgon framför tecknat. Hon ska få stekfrukost snart och jag ska dricka kaffe innan jag intar min frukost, yoghurt. Jag är redan lite trött på flytan...

Av Pernilla - 11 mars 2017 07:55

Den rubriken kändes extra skön att skriva, haha. Nu är tandläkarbesöket gjort och jag kan beskriva det som hemskt jobbigt. Men 1 ˝ timme senare med två tandläkare så var tanden ute i alla fall. Trist bara att den skulle ha så dålig tajming och behöva...

Av Pernilla - 10 mars 2017 08:30


Ja alltså. Värken blir bara värre och värre så idag har jag fått en akuttid till tandläkaren för att dra ut den onda visdomstanden. Behöver jag ens nämna hur jävla nervös jag är?  Men det är otroligt skönt att få gjort det idag, att slippa gå och h...

Ovido - Quiz & Flashcards