pillllans

Direktlänk till inlägg 30 juni 2012

Lördag !

Av Pernilla - 30 juni 2012 14:17

Kunde inte låta bli, så åkte iväg imorse för och shoppa - igen, 3;e dagen i rad. Men visst är det kul och handla nytt!?   Fick köpt lite nytt och fint till hemmet och det bästa av allt, 2 nya solstolar - gööött!

Fick uträttat ärenden också och även hämtat mitt H&M paket på tappen, har ju visst råkat göra lite beställningar därifrån med. Jättefint var det och passade bra så jag är nöjd!



Har också sysselsatt mej med Boss idag. Igår kväll la jag märke till att han slicka sej på höger framtass heela tiden. Idag fortsatte det, så jag kollade igenom honom och jajjemen, tassen var helt irriterad/röd med utslag. Så fick kollat upp detta och det berodde på att han inte tål hundfodret han fått. (Han fick äta ett nytt foder för ett par dagar) Men det tålde han alltså inte.

Så nu har jag klippt bort pälsen så det kan lufta bättre, och han blev väl inte alltför fin i en halvklippt framtass?!  

 


Lite svårt bara och få honom att inte slicka, men svårare att lägga om tassen. Så jag får hålla koll på honom + tvätta rent med vatten ibland så får vi se...

Men han är verkligen den snällaste hunden jag vet, han är så himla enkel med allt. Man kan klippa och göra hur som helst med honom & han lyssnar på en och sitter helt blick stilla. Aldrig att han är svår... Märks ju också när vi ska till veterinären, han älskar verkligen dom. Något av det bästa han vet är att få gå in i ett undersökningsrum till en veterinär, men det är väl uppmärksamheten & klapparna han gillar, min übersociala hund  Fick klippt klorna och lite öronhår på honom idag också 



Nä nu får jag fortsätta här hemma en stund till, sen blir det stallet!


//Pillan


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 14 mars 2017 07:37


Igår var vi kollegor ut till Gullholmen för att äta gott och umgås. Det var supertrevligt! Jag och några till valde sista färjan hem vid 21 och vissa sov över i stugan som vi bokat.  Men dels var jag ändå nykter och sen är det lite svårt att lösa m...

Av Pernilla - 13 mars 2017 10:45


Hemkommen från barnmorskan nu, fick träffat min nya idag eftersom den förra har slutat precis och börjat jobba i Uddevalla istället. Lite knepigt att göra ett byte såhär sent i graviditeten, men såklart så går ju det bra med. Hon var jättetrevlig den...

Av Pernilla - 12 mars 2017 06:30


    Alltså hur fin morgon? Björn ska ut i skogen om någon timme och jag och Holly har lite mysmorgon framför tecknat. Hon ska få stekfrukost snart och jag ska dricka kaffe innan jag intar min frukost, yoghurt. Jag är redan lite trött på flytan...

Av Pernilla - 11 mars 2017 07:55

Den rubriken kändes extra skön att skriva, haha. Nu är tandläkarbesöket gjort och jag kan beskriva det som hemskt jobbigt. Men 1 ½ timme senare med två tandläkare så var tanden ute i alla fall. Trist bara att den skulle ha så dålig tajming och behöva...

Av Pernilla - 10 mars 2017 08:30


Ja alltså. Värken blir bara värre och värre så idag har jag fått en akuttid till tandläkaren för att dra ut den onda visdomstanden. Behöver jag ens nämna hur jävla nervös jag är?  Men det är otroligt skönt att få gjort det idag, att slippa gå och h...

Ovido - Quiz & Flashcards