pillllans

Direktlänk till inlägg 21 april 2012

Stackars Calle ....

Av Pernilla - 21 april 2012 18:24

Ja än så länge verkar vi haft tur i oturen !

Som jag nämnde imorse så gick Calle omkull igår och det var verkligen något av det värsta jag vart med om i hästväg, på väldigt länge. Tanken var ju att jag och Maria skulle åka till klubben med honom igår, men det regnade hela tiden och manegen därinne var upptagen, så jag kände att vi lika gärna kan vara kvar hemma i paddocken. Skulle longera en stund så att Calle kunde få utlopp för sin energi och få jobbat av sej ordentligt inför hoppträningen idag. Allt gick jättebra fram till den sista galoppen, ush... Calle snubblade och gjorde typ en kullerbytta (mer utförligt än så blir det inte..), och blev liggandes....

Jag hann och tänka 100 tankar och jag kände efter i mobilen i fickan för jag var idiotsäker på att Calle bröt nacken i fallet och att jag skulle få ringa veterinär. Men Calle kom sej upp, mörbultad & i ren panik och skena iväg en långsida innan jag fick fångat honom.
Men jag min snilleblixt höll ju i linan så när Calle for iväg gjorde jag det också, det var inte förrän jag landa i sanden som jag kom på att släppa linan. Lyckades där sträcka mej, men de är skitsamma!

Jag fick i alla fall lugnat ner Calle och efter beröm, godis och några skritt varv så slappnade han av igen. Jag fick ut honom på volten och fick se att han gick OK. Kände och klämde igenom honom innan jag tog upp honom i stallet för massa mys !!



Så imorse efter jobbet så åkte jag till stallet för och se hur det var med honom. Han verkar lite mörbultad och öm i kroppen med all rätt, men han är också svullen höger fram   Tog ut honom i paddocken och konstatera att han går rent i alla fall, ingen hälta!


Så tills vidare håller jag koll på honom och det blir ingen ridning på några dagar utan han får givetvis vila.

Jag är ju självklart mest mån om Calle och att han ska må bra, men jag är ändå lite besviken att nu när allt gick så jäkla bra för oss och vi kommit igång så bra, så händer detta.. Många ggr kommer det alltid upp något i våran väg och jag är trött på det. Tycker vi kan få ha lite tur nu!


       

Jobbar inatt med och till morgonen när jag slutat så åker jag förbi stallet, kollar Calle och släpper ut hästarna....


//Pillan

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 14 mars 2017 07:37


Igår var vi kollegor ut till Gullholmen för att äta gott och umgås. Det var supertrevligt! Jag och några till valde sista färjan hem vid 21 och vissa sov över i stugan som vi bokat.  Men dels var jag ändå nykter och sen är det lite svårt att lösa m...

Av Pernilla - 13 mars 2017 10:45


Hemkommen från barnmorskan nu, fick träffat min nya idag eftersom den förra har slutat precis och börjat jobba i Uddevalla istället. Lite knepigt att göra ett byte såhär sent i graviditeten, men såklart så går ju det bra med. Hon var jättetrevlig den...

Av Pernilla - 12 mars 2017 06:30


    Alltså hur fin morgon? Björn ska ut i skogen om någon timme och jag och Holly har lite mysmorgon framför tecknat. Hon ska få stekfrukost snart och jag ska dricka kaffe innan jag intar min frukost, yoghurt. Jag är redan lite trött på flytan...

Av Pernilla - 11 mars 2017 07:55

Den rubriken kändes extra skön att skriva, haha. Nu är tandläkarbesöket gjort och jag kan beskriva det som hemskt jobbigt. Men 1 ˝ timme senare med två tandläkare så var tanden ute i alla fall. Trist bara att den skulle ha så dålig tajming och behöva...

Av Pernilla - 10 mars 2017 08:30


Ja alltså. Värken blir bara värre och värre så idag har jag fått en akuttid till tandläkaren för att dra ut den onda visdomstanden. Behöver jag ens nämna hur jävla nervös jag är?  Men det är otroligt skönt att få gjort det idag, att slippa gå och h...

Ovido - Quiz & Flashcards