pillllans

Direktlänk till inlägg 15 april 2012

Blää...

Av Pernilla - 15 april 2012 10:00

.. för och skriva ett långt inlägg och sen hänger sej sidan och allt försvinner  Here we go again !



Igår hade jag en jättebra dag, morgonpromenad, tur till loppis och Lions där jag fick fyndat några jättefina saker. Sen vart jag och några iväg på äventyrs minigolf vilket var kul så länge det varade. Det började spöregna och hagla så vi fick skippa de sista banorna..



Sen till eftermiddagen så bestämde jag och Maria oss för och köra in Calle till klubben. Hon ska ju låna honom till hennes hoppträning nästa lördag så därför tog vi in honom till klubbens stora paddock så Maria kunde hoppa/känna på honom där.

Något jag blev supernöjd med igår var lastningen, Calle har inte åkt transport på hela vintern och mer därtill pga diverse anledningar så som vinter/halka och att han blev sparkskadad och fick vila ett tag m.m Så jag har ju satt igång honom och först nu som han är igång så man kan dra iväg honom.

Men jag gick in i transporten och Calle följde med mej som en hund, tog knappt 1 min trots att han inte åkt på såå länge. Där fick jag verkligen bekräftelse på att all min träning med honom har gett resultat  Samma när vi skulle hem, han gick med mej in utan och tveka! Känslan vid lastningen var obeskrivligt bra och jag är så nöjd och glad!  


Ridningen gick också jättebra. Förutom några rejäla bocksprång men Maria lyckades sitta kvar! Calle var lite väl taggad så första gången hon trava mot cavalettiserien så hoppa han över bommarna. Men sen trava han så fint över! Hoppningen gick också jättebra.. Eftersom paddocken är så stor på klubben är det så "lätt" och låta Calle rulla på i galopp runt runt och det fick han verkligen göra igår, galopperat av sej massa energi - super! Tycker det är så kul att Maria vill rida Calle och låna med just honom på träning, tack syster 


Här över ett litet skutt...


 

  

Svettig och nöjd Calle innan hemfärd !  



   

Kärleken jag har för denna häst är obeskrivlig. Det har vart mycket svett & tårar men vi blir tightare för varje dag och banden bara stärks Jag kommer aldrig släppa taget om min brunvita buse...  


//Pillan

 
 
Ingen bild

thea

15 april 2012 16:27

fint du hoppar!

men en fråga kan du ha längre vidios när du hoppar??

Pernilla

15 april 2012 21:10

Det är min storasyster som hoppar på filmen :)
Självklart, jag ska vara bättre nästa gång på och filma :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 14 mars 2017 07:37


Igår var vi kollegor ut till Gullholmen för att äta gott och umgås. Det var supertrevligt! Jag och några till valde sista färjan hem vid 21 och vissa sov över i stugan som vi bokat.  Men dels var jag ändå nykter och sen är det lite svårt att lösa m...

Av Pernilla - 13 mars 2017 10:45


Hemkommen från barnmorskan nu, fick träffat min nya idag eftersom den förra har slutat precis och börjat jobba i Uddevalla istället. Lite knepigt att göra ett byte såhär sent i graviditeten, men såklart så går ju det bra med. Hon var jättetrevlig den...

Av Pernilla - 12 mars 2017 06:30


    Alltså hur fin morgon? Björn ska ut i skogen om någon timme och jag och Holly har lite mysmorgon framför tecknat. Hon ska få stekfrukost snart och jag ska dricka kaffe innan jag intar min frukost, yoghurt. Jag är redan lite trött på flytan...

Av Pernilla - 11 mars 2017 07:55

Den rubriken kändes extra skön att skriva, haha. Nu är tandläkarbesöket gjort och jag kan beskriva det som hemskt jobbigt. Men 1 ˝ timme senare med två tandläkare så var tanden ute i alla fall. Trist bara att den skulle ha så dålig tajming och behöva...

Av Pernilla - 10 mars 2017 08:30


Ja alltså. Värken blir bara värre och värre så idag har jag fått en akuttid till tandläkaren för att dra ut den onda visdomstanden. Behöver jag ens nämna hur jävla nervös jag är?  Men det är otroligt skönt att få gjort det idag, att slippa gå och h...

Ovido - Quiz & Flashcards