pillllans

Direktlänk till inlägg 13 april 2012

Upp som en sol - ner som en pannkaka !

Av Pernilla - 13 april 2012 21:31

Ja så kan man sammanfatta dagens ridpass   


Lovisa var med mej idag också, jättekul med sällskap. Hon rider himla mjukt & fint och hon rider Sara väldigt bra och det såg jättetrevligt ut.



& Till Calle då, det gick ibland eller ja, för det mesta bra men ibland verkligen skit. Som sagt upp som en sol - ner som en pannkaka.

Tror aldrig jag haft ett ridpass som gått så bra men också så dåligt..

Jag fick passat på och tränat både min och Calles kondition idag också eftersom han var studsigt jobbig emellanåt så fick jag ridit på ordentligt. En gång i traven blev han spänd och studsa på stället och ville helst ta galopp men jag lyckades få fram honom i traven och efter 11 varv så lugnade han ner sej, sänkte nacken och längde på steget då fortsatte jag 10 varv till. Där gick han som en dröm!

Galoppen var det tyvärr en del tjafs med idag men på slutet fick jag några riktigt fina varv där han jobbade på bra!

Men en gång när jag fatta galopp, drog han iväg järnet och börja kicka backut, där tappa jag stigbyglarna och satt lite löst    Men jag satt kvar!  

Red en timme och både jag och Calle var bra trötta efteråt...

Men jag är nöjd över kvällens pass. Den skritten och traven som jag för det mesta lyckades få fram idag, var verkligen awesome. Sen att det blev en del studs, tjafs och lite galoppbråk, så är det. Jag får träna vidare.... Fick ju ändå känslan på topp när han gick så himla fint emellanåt  

 


Nu ska jag slurpa upp mitt vin och se på tv tillsammans med bästa Björnen


//Pillan 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 14 mars 2017 07:37


Igår var vi kollegor ut till Gullholmen för att äta gott och umgås. Det var supertrevligt! Jag och några till valde sista färjan hem vid 21 och vissa sov över i stugan som vi bokat.  Men dels var jag ändå nykter och sen är det lite svårt att lösa m...

Av Pernilla - 13 mars 2017 10:45


Hemkommen från barnmorskan nu, fick träffat min nya idag eftersom den förra har slutat precis och börjat jobba i Uddevalla istället. Lite knepigt att göra ett byte såhär sent i graviditeten, men såklart så går ju det bra med. Hon var jättetrevlig den...

Av Pernilla - 12 mars 2017 06:30


    Alltså hur fin morgon? Björn ska ut i skogen om någon timme och jag och Holly har lite mysmorgon framför tecknat. Hon ska få stekfrukost snart och jag ska dricka kaffe innan jag intar min frukost, yoghurt. Jag är redan lite trött på flytan...

Av Pernilla - 11 mars 2017 07:55

Den rubriken kändes extra skön att skriva, haha. Nu är tandläkarbesöket gjort och jag kan beskriva det som hemskt jobbigt. Men 1 ½ timme senare med två tandläkare så var tanden ute i alla fall. Trist bara att den skulle ha så dålig tajming och behöva...

Av Pernilla - 10 mars 2017 08:30


Ja alltså. Värken blir bara värre och värre så idag har jag fått en akuttid till tandläkaren för att dra ut den onda visdomstanden. Behöver jag ens nämna hur jävla nervös jag är?  Men det är otroligt skönt att få gjort det idag, att slippa gå och h...

Ovido - Quiz & Flashcards