pillllans

Direktlänk till inlägg 23 mars 2012

Nöjd Pillan!!

Av Pernilla - 23 mars 2012 20:21

Jag är så nöjd med Calle idag. Åh vad glad man blir av den härliga känslan man får när det går så bra

Calle longerades ju igår, jag valde att longera idag med, men med lite skutt och hinder.

Tog fram sockerbitarna och två bommar och la först upp ett litet kryss som Calle fick trava över ett par ggr och värma upp på, sen la jag upp bommarna så det blev ca 60cm.

Calle var nog trött i kroppen efter allt spring sen gårdagens longering så han var, hör & häpna, lite seg och trött idag. Jag njöt mest idag av och se Calle för en gång skull jogga på lugnt framåt. Han lyssnade super på mina kommandon (skritta, trava och galopp.) Jag fick driva fram honom en del idag och jag vet inte när det hände sist. Så ja, det var en kul upplevelse, haha.

Ann-Sofie var gullig och filmade, så här kommer en snutt.

Skrittade fram honom en liten stund, eftersom han var trött sen igår så valde jag ett något kortare men intensivare pass och sen en lång avskrittning. Vi var väl ute i paddocken 30-35 min allt som allt.

När jag skrittade av honom idag så körde jag lite basic övningar. Jag gav efter på linan så jag hade han mer lös, jag gick runt, runt-Calle gick efter, jag stanna-Calle tvärnita, jag gick emot honom-Calle backade. Han följde mej jättebra och respektfullt. Jag är supernöjd med dagen!! 



 

Hästarna får gå utan täcke och njuta i vädret!



Förövrigt har jag haft en superdag. Vart hos Maria och fikat på altan i solen även idag, med Patricia och Linda också. Sen har jag vart hemma och fått grejat/städat en del vilket jag ska fortsätta med imorgon.

Imorgon ska Calle få jogga ett litet pass tänkte jag.

Hoppas ni haft det fint i solen idag!!


//Pillan - som nu ska fortsätta njuta av ett glas vin

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 14 mars 2017 07:37


Igår var vi kollegor ut till Gullholmen för att äta gott och umgås. Det var supertrevligt! Jag och några till valde sista färjan hem vid 21 och vissa sov över i stugan som vi bokat.  Men dels var jag ändå nykter och sen är det lite svårt att lösa m...

Av Pernilla - 13 mars 2017 10:45


Hemkommen från barnmorskan nu, fick träffat min nya idag eftersom den förra har slutat precis och börjat jobba i Uddevalla istället. Lite knepigt att göra ett byte såhär sent i graviditeten, men såklart så går ju det bra med. Hon var jättetrevlig den...

Av Pernilla - 12 mars 2017 06:30


    Alltså hur fin morgon? Björn ska ut i skogen om någon timme och jag och Holly har lite mysmorgon framför tecknat. Hon ska få stekfrukost snart och jag ska dricka kaffe innan jag intar min frukost, yoghurt. Jag är redan lite trött på flytan...

Av Pernilla - 11 mars 2017 07:55

Den rubriken kändes extra skön att skriva, haha. Nu är tandläkarbesöket gjort och jag kan beskriva det som hemskt jobbigt. Men 1 ½ timme senare med två tandläkare så var tanden ute i alla fall. Trist bara att den skulle ha så dålig tajming och behöva...

Av Pernilla - 10 mars 2017 08:30


Ja alltså. Värken blir bara värre och värre så idag har jag fått en akuttid till tandläkaren för att dra ut den onda visdomstanden. Behöver jag ens nämna hur jävla nervös jag är?  Men det är otroligt skönt att få gjort det idag, att slippa gå och h...

Ovido - Quiz & Flashcards