pillllans

Direktlänk till inlägg 20 mars 2012

Lite tid...

Av Pernilla - 20 mars 2012 15:35

Just mellan två jobbnätter så känns det alltid lite snutt om tid. Sover till 11,30, vaken några timmar för att vid 16-17 tiden lägga mej igen. Men å andra sidan hade jag inte haft mer tid om jag jobbat 7-16,30    Så då är det bättre nu när jag har några goa timmar över dagen istället.

Idag har jag under min vakna tid nästan bara vart i stallet och grejat, Calle har vilodag. Så har jag vart bort till syster och bytt ett par saker. Hon fick lite betfor av mej och jag fick Hippo och ett par boots av henne. Toppenbra! Nu när Calle har boots på sej ute i hagen så går det ju åt. Visserligen har bara 1 boots pajat än så länge... Men man behöver ju ett litet "förråd". + att han har boots i longering, hoppning och i skogen när det blir lite terrängliknande väg.

**

Imorgon hoppas jag på en bra onsdag! Först jobbar jag till 7 och på vägen hem släpper jag ut hästarna innan jag åker hem och lägger mej, sen hade jag tänkt att vakna upp vid 13 tiden på ett strålande humör och dessutom i sol och fint väder  

Sen så ska mycket av onsdagen spenderas i stallet. Ska luncha hästarna, fixa iordning stallet (som vanligt), longera Calle och också fått putsat lite träns är tanken.


  

Jag & Calle runt 1 år sedan.     



//Pillan

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 14 mars 2017 07:37


Igår var vi kollegor ut till Gullholmen för att äta gott och umgås. Det var supertrevligt! Jag och några till valde sista färjan hem vid 21 och vissa sov över i stugan som vi bokat.  Men dels var jag ändå nykter och sen är det lite svårt att lösa m...

Av Pernilla - 13 mars 2017 10:45


Hemkommen från barnmorskan nu, fick träffat min nya idag eftersom den förra har slutat precis och börjat jobba i Uddevalla istället. Lite knepigt att göra ett byte såhär sent i graviditeten, men såklart så går ju det bra med. Hon var jättetrevlig den...

Av Pernilla - 12 mars 2017 06:30


    Alltså hur fin morgon? Björn ska ut i skogen om någon timme och jag och Holly har lite mysmorgon framför tecknat. Hon ska få stekfrukost snart och jag ska dricka kaffe innan jag intar min frukost, yoghurt. Jag är redan lite trött på flytan...

Av Pernilla - 11 mars 2017 07:55

Den rubriken kändes extra skön att skriva, haha. Nu är tandläkarbesöket gjort och jag kan beskriva det som hemskt jobbigt. Men 1 ½ timme senare med två tandläkare så var tanden ute i alla fall. Trist bara att den skulle ha så dålig tajming och behöva...

Av Pernilla - 10 mars 2017 08:30


Ja alltså. Värken blir bara värre och värre så idag har jag fått en akuttid till tandläkaren för att dra ut den onda visdomstanden. Behöver jag ens nämna hur jävla nervös jag är?  Men det är otroligt skönt att få gjort det idag, att slippa gå och h...

Ovido - Quiz & Flashcards