pillllans

Direktlänk till inlägg 16 mars 2012

Calle bus...

Av Pernilla - 16 mars 2012 14:23

Gårdagens pass!


Igår stod det longering på schemat. Det som var toppenbra var att Maria kunde följa med och hjälpa/sällskapa. Calle är ju överladdad och stark som en oxe så det känns superskönt med sällskap och hjälp just nu eftersom longeringen har vart ganska jobbig för mej.

Så stort tack Maria!!

Tyckte Calle skötte sig riktigt bra, han bralla av sej ganska rejält och fick verkligen galopperat & travat sig trött. Jag tänker köra galopp lite på lina innan jag börjar med den uppsuttet, tror jag

2 filmklipp....



 



Så några bilder...

       

Lutar fint, behöver jag nämna att han vurpat och lagt sej ett par ggr?...



//Pillan

 
 
melinda eriksson

melinda eriksson

16 mars 2012 18:39

*SV* Tack för ditt svar! Lutar åt det täcket nu måste bara åka o klämma lite på det först tror jag ;)

VIlken fin häst du har, och skönt med en upptorkad ridbana..!

http://melindaeriksson.blogg.se

 
fridan

fridan

17 mars 2012 17:21

haha oj, ligger nästan er i kurvorna :) taggad pålle :)

sv: mjo, det är väl tur att man har sämre pass ibland :)

http://kaloescha.blogg.se

 
Ingen bild

Mian

21 mars 2012 14:37

fina fina calle <3 ser ut som det fortfarande går undan, som när han bodde hos mig hehe.. de där me longeringen tog tiiiid innan calle fick in snitsen på, min dressyrtränare fick komma & hjälp mig för de där att gå runt mig var en konstig ide & han ville fortsätta våra följa john lekar ist :) men när han väl kom på hur det skulle fungera, låg han i kurvorna som på filmen här :)

kom ihåg nu att jag brukade "dansa" me calle lös i paddocken, kanske därav problemet för oss då, att inte gå runt utan efter mig :)

skönt att se honom så livlig & välmående ! kram till er !

Pernilla

21 mars 2012 18:21

Ja han har ofta en väldans fart ;) Men nu förstår han (oftast!) att han ska befinna sej ute på volten och inte gå in till mej i mitten i alla fall :)
Jag försöker också köra mycket markövningar så han förstår att han ska följa mej som ledare och att jag bestämmer. Så han tror väl, som du säger att han ska följa efter en även i longeringen, haha..
Hoppas allt är bra med dej & Zoya :) Kram!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 14 mars 2017 07:37


Igår var vi kollegor ut till Gullholmen för att äta gott och umgås. Det var supertrevligt! Jag och några till valde sista färjan hem vid 21 och vissa sov över i stugan som vi bokat.  Men dels var jag ändå nykter och sen är det lite svårt att lösa m...

Av Pernilla - 13 mars 2017 10:45


Hemkommen från barnmorskan nu, fick träffat min nya idag eftersom den förra har slutat precis och börjat jobba i Uddevalla istället. Lite knepigt att göra ett byte såhär sent i graviditeten, men såklart så går ju det bra med. Hon var jättetrevlig den...

Av Pernilla - 12 mars 2017 06:30


    Alltså hur fin morgon? Björn ska ut i skogen om någon timme och jag och Holly har lite mysmorgon framför tecknat. Hon ska få stekfrukost snart och jag ska dricka kaffe innan jag intar min frukost, yoghurt. Jag är redan lite trött på flytan...

Av Pernilla - 11 mars 2017 07:55

Den rubriken kändes extra skön att skriva, haha. Nu är tandläkarbesöket gjort och jag kan beskriva det som hemskt jobbigt. Men 1 ½ timme senare med två tandläkare så var tanden ute i alla fall. Trist bara att den skulle ha så dålig tajming och behöva...

Av Pernilla - 10 mars 2017 08:30


Ja alltså. Värken blir bara värre och värre så idag har jag fått en akuttid till tandläkaren för att dra ut den onda visdomstanden. Behöver jag ens nämna hur jävla nervös jag är?  Men det är otroligt skönt att få gjort det idag, att slippa gå och h...

Ovido - Quiz & Flashcards