pillllans

Direktlänk till inlägg 29 februari 2012

Underbart!!

Av Pernilla - 29 februari 2012 19:49

Vilken underbar dag! Starten var väl lite tröttsam, gick och la mej vid halv 8 imorse (jobbat) och sen upp 20 över 10. Men efter en kaffe var jag igång igen!


Jag fick med mej Maria till stallet så det blev ingen longering idag utan vi "snodde" Ann-Sofies Sara så red vi ut en timme istället. Red runt Björneröd i solen och det var helt underbart skönt i det fina vårvädret vi haft idag! TACK Maria för sällskapet!

Imorgon var tanken att jag skulle rida ut med Lena, men då hon inte längre kunde så följer Maria med imorgon också. Superbra! Kan vara gott för henne, eftersom Maria snart haft ett riduppehåll på 1 år    Skön träningsvärk hon lär få....

   

Imorgon ska vi först rida Calle och Sara men sen också köra hennes shettisar och även fika. Så det blir en hästig, mysig och förhoppningsvis solig dag ihop med syster!


Efter stallet förut så åkte jag till en annan storasyster (www.christinasytligheter.blogg.se) och fick fixat mitt hår (hon är frisör), fick ljusat upp det igen men klippningen får vi ta en annan dag för jag blev ganska trött förut, kanske inte så konstigt?

Så jag är supernöjd över min dag, hoppas ni haft det bra?


***

Förresten, nu har det hänt här hemma igen. Några har ridit över vår gräsmatta. Fan vad sur jag blir. Hur kan man vara så korkad? Det finns folk till allt, men jag gillar inte hänsynslöst ridfolk, det är såna som dom, som förstör för oss andra som uppför oss när vi är ute och rider. Jag tycker man ska rida med förnuft! Är det jätteblött ute så kanske man ska undvika stigar/ängar och annat där man kan trampa upp i onödan, är man osäker någonstans ska man fråga om lov innan man rider där, men man ska väl för fan aldrig rida över någons gräsmatta? OM de skyldige läser detta, låt bli vår mark! /Tack på förhand!

***

//Pillan


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 14 mars 2017 07:37


Igår var vi kollegor ut till Gullholmen för att äta gott och umgås. Det var supertrevligt! Jag och några till valde sista färjan hem vid 21 och vissa sov över i stugan som vi bokat.  Men dels var jag ändå nykter och sen är det lite svårt att lösa m...

Av Pernilla - 13 mars 2017 10:45


Hemkommen från barnmorskan nu, fick träffat min nya idag eftersom den förra har slutat precis och börjat jobba i Uddevalla istället. Lite knepigt att göra ett byte såhär sent i graviditeten, men såklart så går ju det bra med. Hon var jättetrevlig den...

Av Pernilla - 12 mars 2017 06:30


    Alltså hur fin morgon? Björn ska ut i skogen om någon timme och jag och Holly har lite mysmorgon framför tecknat. Hon ska få stekfrukost snart och jag ska dricka kaffe innan jag intar min frukost, yoghurt. Jag är redan lite trött på flytan...

Av Pernilla - 11 mars 2017 07:55

Den rubriken kändes extra skön att skriva, haha. Nu är tandläkarbesöket gjort och jag kan beskriva det som hemskt jobbigt. Men 1 ½ timme senare med två tandläkare så var tanden ute i alla fall. Trist bara att den skulle ha så dålig tajming och behöva...

Av Pernilla - 10 mars 2017 08:30


Ja alltså. Värken blir bara värre och värre så idag har jag fått en akuttid till tandläkaren för att dra ut den onda visdomstanden. Behöver jag ens nämna hur jävla nervös jag är?  Men det är otroligt skönt att få gjort det idag, att slippa gå och h...

Ovido - Quiz & Flashcards