pillllans

Direktlänk till inlägg 24 februari 2012

Fin fredag!

Av Pernilla - 24 februari 2012 21:52

Haft en jättehärlig dag. Har vart iväg till Stenungsund och bowlat tillsammans med mina 4 syskon och deras 5 barn    Var jättekul! Sen käkade vi ute innan vi åkte hem.


*


Väl hemma bytte jag bara om och åkte till stallet för jag och Lena skulle rida ut ihop idag. Blev ganska besviken när jag tog på mej shortchapsen och fick se att dragkedjan var sönder på den ena Morr på den! Tog med den till mamma i alla fall, får se om hon kan fixa eller om jag får köpa nya. 

Jaja, fick rida utan helt enkelt...


Calle idag, han var PIGG! Eftersom han (pga först sparken på benet & sen halka och isgata) bara gått några gånger det senaste så förstod jag att denna igångsättningen skulle bli tuff.

Sen har vi inte ridit ut på länge heller och idag blåste det rejält så tror mej veta att det spelade in en väldigt stor roll idag!


Vi hann inte ens lämna stallplan innan han gjorde ett heliktopterhopp och fick mej ur sadeln. Sen fortsatte det... Han kunde inte ens skritta ordentligt idag. Spänd som attan studsa han iväg, tog jag för mycket i tygeln eller nudda han med benen så stanna han och studsa/galoppera lite på stället. Han lättade ett par ggr, han la till och med tungan över bettet ett par ggr så stressad/spänd var han. Så jag fick tänka massa på att försöka vara så lugn som möjligt med min ridning. En gång slängde han sej så i ett skutt att jag tappa stigbyglarna och hängde lite osäkert där   

Försökte trava en del, vilket gick sådär. Han var så laddad att traven gick mer uppåt än framåt, när Sara då tjuvgaloppera ett par steg bakom så kicka han in sej i galopp. Men när vi kom hem så gick vi in en stund i paddocken, där lugnade han sej ganska mycket. Fick skrittat på och han började slappna av, det var bara en gång han gjorde ett "hopp" och det var in i traven. Men fick travat flera varv och det sista gick det bättre. Red mjukt med enda tanke på att han skulle sänka sej, gå i låg form och länga lite på studssteget, vilket gick bra! Så jag får väl vara nöjd, och över att jag lyckades sitta kvar idag också + att jag får balansträning (för min balans är inte den bästa, men någon lär jag ju ha?)   


Lena tog ett par bilder i paddocken på oss.

     


Det får nog bli en del longering med i denna igångsättningen så jag får laddat ur honom ordentligt, både imorgon och söndag så blir det nog longering, så blir det ridning på måndag igen.


//Pillan

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 14 mars 2017 07:37


Igår var vi kollegor ut till Gullholmen för att äta gott och umgås. Det var supertrevligt! Jag och några till valde sista färjan hem vid 21 och vissa sov över i stugan som vi bokat.  Men dels var jag ändå nykter och sen är det lite svårt att lösa m...

Av Pernilla - 13 mars 2017 10:45


Hemkommen från barnmorskan nu, fick träffat min nya idag eftersom den förra har slutat precis och börjat jobba i Uddevalla istället. Lite knepigt att göra ett byte såhär sent i graviditeten, men såklart så går ju det bra med. Hon var jättetrevlig den...

Av Pernilla - 12 mars 2017 06:30


    Alltså hur fin morgon? Björn ska ut i skogen om någon timme och jag och Holly har lite mysmorgon framför tecknat. Hon ska få stekfrukost snart och jag ska dricka kaffe innan jag intar min frukost, yoghurt. Jag är redan lite trött på flytan...

Av Pernilla - 11 mars 2017 07:55

Den rubriken kändes extra skön att skriva, haha. Nu är tandläkarbesöket gjort och jag kan beskriva det som hemskt jobbigt. Men 1 ½ timme senare med två tandläkare så var tanden ute i alla fall. Trist bara att den skulle ha så dålig tajming och behöva...

Av Pernilla - 10 mars 2017 08:30


Ja alltså. Värken blir bara värre och värre så idag har jag fått en akuttid till tandläkaren för att dra ut den onda visdomstanden. Behöver jag ens nämna hur jävla nervös jag är?  Men det är otroligt skönt att få gjort det idag, att slippa gå och h...

Ovido - Quiz & Flashcards