pillllans

Direktlänk till inlägg 29 januari 2012

:)

Av Pernilla - 29 januari 2012 13:35

Jobbhelg = lite för lite tid ibland.


I torsdags var Calle sämre i sitt ben - igen! Svullen/lite tjock. Så på fredag morgon när jag hade utsläppet så ringde jag vet. igen för lite råd. (Ringer hellre en gång för mycket än för lite..)

Eftersom Calle fått mugg & lite krustor igen så visste vi ju inte om det kanske var det, de berodde på. Eller om det gamla såret spökar.

Så jag fick rådet att raka benet så gott det går. Raka Calle?, tänkte jag ?    Haha, han är ju nästintill oklippbar så min första tanke var att det går aldrig. Men man måste ju försöka, eller hur!

Så sa vet. också att jag givetvis startar muggbehandling igen, hon sa också att så jag gör är det absolut bästa för muggen.

Skrivit det tidigare men någon som kanske missat?

Mot mugg gör jag såhär och det funkar SUPER!!

Först smörjer jag in alla krustor med salicylsyrevaselin och låter det sitta 30 min, sen sköljer jag benen och tvättar med Hibiscrub som jag låter sitta löddrat kvar på benen typ en kvart. Sen sköljer jag av allt noga och torkar benen så torra som möjligt!


Ringe min syster som har klippmaskin och berätta läget så några timmar senare den dagen så stod vi i stallet med en brunvit buse framför oss och en maskin i handen. Jag höll Calle medans Maria kämpade tappert på med klipparen. Calle var emellanåt snäll och lugn, men ofta väldigt dum och sparkade en hel del så reusultatet blev inte snyggt (vilket kvittar) och sen blev det inte helt klart men mycket blev rakat. Det som blev är ju toppen. Tack för hjälpen Maria!

Tänkte att jag filmar en snutt för och visa hur han sparka och höll på mitt monster, men. När jag började filma blev Calle snällare, haha.

(Sorry för felvänt klipp, hinner inte red. nu)


Sen igår var han mycket bättre i sitt ben igen och jag är hoppfull om att det snart håller sej helt bra! Skulle såret spöka får han ett Sorbact bandage för en natt så får vi se därefter.


Släppte ut hästarna imorse och Calle var lite tjock men det blir ju mer så när han stått still på box en hel natt. Så till e.m ska jag tillbaka så får vi se!




Idag fyller två godingar år! Min systers tös Ellen blir 6 år idag!!  

& Så fyller min sambo och andra hälft år idag också!! Han fick sin present imorse när jag kom hem från jobbet och han fick en skrivare med scanner m.m

Så kanske det blir en sväng över till Ellen för och gratta/lämna paket där idag också.


Har ni alla haft en trevlig helg ?


//Pillan

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 14 mars 2017 07:37


Igår var vi kollegor ut till Gullholmen för att äta gott och umgås. Det var supertrevligt! Jag och några till valde sista färjan hem vid 21 och vissa sov över i stugan som vi bokat.  Men dels var jag ändå nykter och sen är det lite svårt att lösa m...

Av Pernilla - 13 mars 2017 10:45


Hemkommen från barnmorskan nu, fick träffat min nya idag eftersom den förra har slutat precis och börjat jobba i Uddevalla istället. Lite knepigt att göra ett byte såhär sent i graviditeten, men såklart så går ju det bra med. Hon var jättetrevlig den...

Av Pernilla - 12 mars 2017 06:30


    Alltså hur fin morgon? Björn ska ut i skogen om någon timme och jag och Holly har lite mysmorgon framför tecknat. Hon ska få stekfrukost snart och jag ska dricka kaffe innan jag intar min frukost, yoghurt. Jag är redan lite trött på flytan...

Av Pernilla - 11 mars 2017 07:55

Den rubriken kändes extra skön att skriva, haha. Nu är tandläkarbesöket gjort och jag kan beskriva det som hemskt jobbigt. Men 1 ½ timme senare med två tandläkare så var tanden ute i alla fall. Trist bara att den skulle ha så dålig tajming och behöva...

Av Pernilla - 10 mars 2017 08:30


Ja alltså. Värken blir bara värre och värre så idag har jag fått en akuttid till tandläkaren för att dra ut den onda visdomstanden. Behöver jag ens nämna hur jävla nervös jag är?  Men det är otroligt skönt att få gjort det idag, att slippa gå och h...

Ovido - Quiz & Flashcards