pillllans

Direktlänk till inlägg 11 januari 2012

Typishhh

Av Pernilla - 11 januari 2012 16:49

Denna dagen som började bra, slutar desto sämre  

Hade en toppen natt på jobbet, trevligt och lagom lugnt. Efter jobbet vid 7 imorse så åkte jag till stallet för och släppa ut hästarna. Det gick jättebra!

Sen var det hem och sova till 12 tiden och efter de var det ut med Boss en sväng. Sen åkte jag till apoteket och köpte mer bandage till Calle och sen åkte jag till stallet, i tron och lycka om att jag äntligen skulle få rida idag. Vädret var ju bra och jag var nästan säker på att paddocken var ok också. Fixar klart allt i stallet för Calle och Sara, plockar in dom och upptäcker - en jävla tappsko   Som dessutom fläckt av framkanten av hoven lite dumt. (Det är säkert bara för det är så jurpligt i backen/hagen som orsakat det.) Men jag gick ner i paddocken och den var ju betydligt mjukare, men där var ändå hårt. Så det riskerar jag inte. Hoppas hovis kan komma snart!

Jag fick spolat benen och pysslat om dom i alla fall och så bytte jag bandage på Calle och såret (som inte längre är ett sår) ser jättefint ut. Idag slutade jag med Sorbacten och la istället på en steril kompress. Skönt när jag slipper bandagera det varje dag sen....

Så hästarna fick pyssel och lite hö och sen åkte jag hem, såg då fram emot en dusch istället. Men... då kommer det fan inget varmvatten. Det var bara och ta 3 djupa andetag för och sen duscha kallt. Nu sitter jag här inlindad i handdukar och ska snart bädda ner mej i soffan, titta på tv och vila inför kommande jobbnatten, som jag hoppas blir trevlig!


 


//Pillan

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 14 mars 2017 07:37


Igår var vi kollegor ut till Gullholmen för att äta gott och umgås. Det var supertrevligt! Jag och några till valde sista färjan hem vid 21 och vissa sov över i stugan som vi bokat.  Men dels var jag ändå nykter och sen är det lite svårt att lösa m...

Av Pernilla - 13 mars 2017 10:45


Hemkommen från barnmorskan nu, fick träffat min nya idag eftersom den förra har slutat precis och börjat jobba i Uddevalla istället. Lite knepigt att göra ett byte såhär sent i graviditeten, men såklart så går ju det bra med. Hon var jättetrevlig den...

Av Pernilla - 12 mars 2017 06:30


    Alltså hur fin morgon? Björn ska ut i skogen om någon timme och jag och Holly har lite mysmorgon framför tecknat. Hon ska få stekfrukost snart och jag ska dricka kaffe innan jag intar min frukost, yoghurt. Jag är redan lite trött på flytan...

Av Pernilla - 11 mars 2017 07:55

Den rubriken kändes extra skön att skriva, haha. Nu är tandläkarbesöket gjort och jag kan beskriva det som hemskt jobbigt. Men 1 ½ timme senare med två tandläkare så var tanden ute i alla fall. Trist bara att den skulle ha så dålig tajming och behöva...

Av Pernilla - 10 mars 2017 08:30


Ja alltså. Värken blir bara värre och värre så idag har jag fått en akuttid till tandläkaren för att dra ut den onda visdomstanden. Behöver jag ens nämna hur jävla nervös jag är?  Men det är otroligt skönt att få gjort det idag, att slippa gå och h...

Ovido - Quiz & Flashcards