pillllans

Direktlänk till inlägg 10 januari 2012

Vinter.

Av Pernilla - 10 januari 2012 09:17

Vaknade upp idag till -6,6gr och fortfarande snö. Trodde nästan det skulle vara borta redan tills idag. Vart ute med Boss ett par ggr redan och han älskar ju detta. Han blir lika glad varje gång han får se att det är snö. Sötisen!

 



Calle hoppas jag att jag kan skritta i paddocken, får se hur det är där idag. Annars kan jag ju ta en liten promenad med honom, bara så han får komma ut lite.

Lägger in två bilder på såret, första bilden är på hur det var dag 1 (som värst när han "fläckt upp" det.) Bild nr 2 på hur fint det var igår. Vilken skillnad. Calle har nog dels bra läkekött och dels har han nog en duktig matte på att bandagera och ta hand om honom?  

 

Dag ett.




  Igår - dag tio.


Ni kan ju förstå min glädje över att det är så fint igen. Phuu säger jag bara... Inte långt kvar tills han slipper bandage helt. Men nu när han haft bandage 3 veckor kan han få ha det några dagar till. Vågar inte sluta bandagera för tidigt utan hellre en dag för mycket då än för lite.


Tänkte åka ner till 3 hästar någon dag, jag har ju presentkortet där och det kliar lite i fingrarna. + att då vet jag vad jag köper där och vad jag ska titta efter på GHS. Måste spara undan lite pengar till mässan också. Jag skulle vilja hitta ett remontträns - svart med mässingspännen, fodrat nackstycke. Så det ska jag titta efter i alla fall.


//Pillan

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 14 mars 2017 07:37


Igår var vi kollegor ut till Gullholmen för att äta gott och umgås. Det var supertrevligt! Jag och några till valde sista färjan hem vid 21 och vissa sov över i stugan som vi bokat.  Men dels var jag ändå nykter och sen är det lite svårt att lösa m...

Av Pernilla - 13 mars 2017 10:45


Hemkommen från barnmorskan nu, fick träffat min nya idag eftersom den förra har slutat precis och börjat jobba i Uddevalla istället. Lite knepigt att göra ett byte såhär sent i graviditeten, men såklart så går ju det bra med. Hon var jättetrevlig den...

Av Pernilla - 12 mars 2017 06:30


    Alltså hur fin morgon? Björn ska ut i skogen om någon timme och jag och Holly har lite mysmorgon framför tecknat. Hon ska få stekfrukost snart och jag ska dricka kaffe innan jag intar min frukost, yoghurt. Jag är redan lite trött på flytan...

Av Pernilla - 11 mars 2017 07:55

Den rubriken kändes extra skön att skriva, haha. Nu är tandläkarbesöket gjort och jag kan beskriva det som hemskt jobbigt. Men 1 ½ timme senare med två tandläkare så var tanden ute i alla fall. Trist bara att den skulle ha så dålig tajming och behöva...

Av Pernilla - 10 mars 2017 08:30


Ja alltså. Värken blir bara värre och värre så idag har jag fått en akuttid till tandläkaren för att dra ut den onda visdomstanden. Behöver jag ens nämna hur jävla nervös jag är?  Men det är otroligt skönt att få gjort det idag, att slippa gå och h...

Ovido - Quiz & Flashcards