pillllans

Direktlänk till inlägg 9 januari 2012

Kärlek !

Av Pernilla - 9 januari 2012 20:29

Idag har jag träffat mina underbara djur igen. Först åkte jag till stallet och fixade iordning allt för både Calle & Sara. Sen hämtade jag in min prins! Eftersom vädret var lite trist (snö, hårt, halt & knaggligt.) så uteslöt jag ganska snabbt ridning idag, men hoppas på att paddocken är bra imorgon istället. Så istället fick han gå ute en timme längre i hagen eftersom benet var OK och jag var ändå där och "höll koll".

(Nu när han stått 3 veckor så vill jag inte riktigt ge mej ut på vägarna ensam utan sällskap eftersom jag vet, hur pigg & studsig Calle kommer vara under denna igångsättningen..) Så därför tar jag det säkra före det osäkra och kommer hålla mej i paddocken när jag är ensam!

Jag blev glatt överraskad när jag tog av bandaget idag, finns inget sår, snarare en skorpa kvar bara. Sen pillade jag väck en annan ganska stor skorp och där var fint/läkt under. Så det var ju toppen!

Vilken lycka ! För det har vart ganska jobbigt dessa 3 veckor för min del, med bandagebyte, sårkoll, nervositet när man inte vet hur det ser ut från dag till dag, svullna ben, veterinärsamtal osv....

Sen är det ju jättekul att vi kan skritta igång nu också. Gu vad jag längtat !

Våran planering för denna veckan hänger lite löst, beroende på underlaget i paddocken. Men så länge det är OK där så hade jag tänkt mej att skritta honom 30-60 min dagligen.

Idag fick han i alla fall pyssel och måånga pussar! Min finaste prins!

 

Idag .


Sen åkte jag ut till Ellös för och hämta Boss och jag vet inte vem som vart gladast, jag eller han? Som han skutta, yla och skulle pussas. Sagt det tidigare och säger det igen, min kärlek till denna hund kan inte fås ner i ord. Han är verkligen mitt allt & min bästa vän. Det var helt underbart att få krama om min Boss igen Men han älskar sin "mormor" & "moster" i Ellös så han har det toppen där. Tur jag har dom som kan passa honom för mej.


Efter Ellös så åkte jag till stallet igen, kvällsmockade för min prins och kvällsfodrade hästarna innan jag åkte hem. Nu sitter jag med en kall öl och slöar framför tv;n. Fick gjort jättemycket här hemma i förmiddags, så förtjänar lite lugnt nu...


När jag kom hem förut och släppte ut Boss ur bilen, så vart han helt galen. Han fullkomligt ÄLSKAR snön så han kutade runt, rullade, hoppade och åt snö. Sötisen!!

   



//Pillan

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 14 mars 2017 07:37


Igår var vi kollegor ut till Gullholmen för att äta gott och umgås. Det var supertrevligt! Jag och några till valde sista färjan hem vid 21 och vissa sov över i stugan som vi bokat.  Men dels var jag ändå nykter och sen är det lite svårt att lösa m...

Av Pernilla - 13 mars 2017 10:45


Hemkommen från barnmorskan nu, fick träffat min nya idag eftersom den förra har slutat precis och börjat jobba i Uddevalla istället. Lite knepigt att göra ett byte såhär sent i graviditeten, men såklart så går ju det bra med. Hon var jättetrevlig den...

Av Pernilla - 12 mars 2017 06:30


    Alltså hur fin morgon? Björn ska ut i skogen om någon timme och jag och Holly har lite mysmorgon framför tecknat. Hon ska få stekfrukost snart och jag ska dricka kaffe innan jag intar min frukost, yoghurt. Jag är redan lite trött på flytan...

Av Pernilla - 11 mars 2017 07:55

Den rubriken kändes extra skön att skriva, haha. Nu är tandläkarbesöket gjort och jag kan beskriva det som hemskt jobbigt. Men 1 ½ timme senare med två tandläkare så var tanden ute i alla fall. Trist bara att den skulle ha så dålig tajming och behöva...

Av Pernilla - 10 mars 2017 08:30


Ja alltså. Värken blir bara värre och värre så idag har jag fått en akuttid till tandläkaren för att dra ut den onda visdomstanden. Behöver jag ens nämna hur jävla nervös jag är?  Men det är otroligt skönt att få gjort det idag, att slippa gå och h...

Ovido - Quiz & Flashcards