pillllans

Direktlänk till inlägg 30 december 2011

God morgon !

Av Pernilla - 30 december 2011 09:56

Sov gott fram till morgonen, då kom den JÄVLA rethostan igen    Hoppas den snart ger med sej, detta var en långlivad förkylningsvirus skit!!


Idag är jag ledig, så jag ska passa på och få städat och grejat här hemma. Har lagt för lite tid på hemmet den sista tiden och det syns. Så idag ska jag gå hemma och lulla !

Vädret är ju helt toppen idag, jätteskönt och slippa stormarna för det har ju blåst nåt fruktansvärt det sista....

Till e.m åker jag till stallet och jag skrittar honom i paddocken idag. Inga krav alls utan ska mest skritta honom varm en halvtimme. Jag har ringt hovis också, får se när hon ringer upp så kan vi boka ny tid för nu är ju benet ok så nu kan han skos. Jag vet bara inte hur jag ska göra med snösulorna??

Tanken var ju att det skulle kommit vinter så jag kunde få på han sulor denna skoningen. Men med all lera som är och ingen snö i sikte så vet jag inte? Jag får höra med hovis vad hon tycker. Klart att sulorna inte är så käcka i lera liksom.....

Hur har ni det ?


Satt och kollade runt lite efter schabrak på nätet, skulle ju vilja ha ett beiget som passar till benlindorna jag köpt. Men så kom jag på mitt presentkort jag fick nu i jul på 1300:- hos 3 hästar. Så jag och Ann-Sofie ska ta en dag och åka ner och kika   

Men har ni några tips på hästsidor gärna med mellandagsrea nu?


    

//Pillan

 
 
Ingen bild

mia

30 december 2011 12:30

våra går utan sulor i år, och inte sätter jag på några.. hoppas och tror snön kommer hålla sig borta.. kommer de nått ligger de nog inte länge.. vi får leva me lera,blåst & regn ;) ni har de lyx me spolspilta.. har är de ett helvete varje kväll :/ ska byta ingångar till hagarna igen.. tkr synd
om
pållarna som får klampa i djup lera när
de ska in :/ ( bara för att ja skrev de här blir de väl -20 och 1 m snö..suck!)

gott nytt år till dig och Calle iaf!

kram
Maria & Zoya ;)

Pernilla

30 december 2011 13:28

Ja jag tror jag skippar sulorna i år. Tror precis som du, att här inte blir jättejobbigt mycket snö och kommer det en del blir det väl inte förevigt?!
Leran är förjävla tråkig nu, ush. Jag älskar våran spolspilta så jag lider med dej som står utan en sån. Den är ovärderlig i dessa tider. (Annars med, när man har delvis vit häst ;) )
GOTT nytt år på er med!!!
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 14 mars 2017 07:37


Igår var vi kollegor ut till Gullholmen för att äta gott och umgås. Det var supertrevligt! Jag och några till valde sista färjan hem vid 21 och vissa sov över i stugan som vi bokat.  Men dels var jag ändå nykter och sen är det lite svårt att lösa m...

Av Pernilla - 13 mars 2017 10:45


Hemkommen från barnmorskan nu, fick träffat min nya idag eftersom den förra har slutat precis och börjat jobba i Uddevalla istället. Lite knepigt att göra ett byte såhär sent i graviditeten, men såklart så går ju det bra med. Hon var jättetrevlig den...

Av Pernilla - 12 mars 2017 06:30


    Alltså hur fin morgon? Björn ska ut i skogen om någon timme och jag och Holly har lite mysmorgon framför tecknat. Hon ska få stekfrukost snart och jag ska dricka kaffe innan jag intar min frukost, yoghurt. Jag är redan lite trött på flytan...

Av Pernilla - 11 mars 2017 07:55

Den rubriken kändes extra skön att skriva, haha. Nu är tandläkarbesöket gjort och jag kan beskriva det som hemskt jobbigt. Men 1 ½ timme senare med två tandläkare så var tanden ute i alla fall. Trist bara att den skulle ha så dålig tajming och behöva...

Av Pernilla - 10 mars 2017 08:30


Ja alltså. Värken blir bara värre och värre så idag har jag fått en akuttid till tandläkaren för att dra ut den onda visdomstanden. Behöver jag ens nämna hur jävla nervös jag är?  Men det är otroligt skönt att få gjort det idag, att slippa gå och h...

Ovido - Quiz & Flashcards