pillllans

Direktlänk till inlägg 28 december 2011

<3

Av Pernilla - 28 december 2011 20:07

Kom nyss hem, har vart iväg hos svärföräldrarna på en supergod middag och 3 fina glas vin till detta som satte sej som ett smäck. Ahh...  Jobbat två nätter så nu är jag ledig till på söndag kväll.

Igår åkte jag som jag nämnde, till Torp för och kolla in rean. Det blev ju Hööks och givetvis fick jag köpt något i alla fall.


Piké, ville haft den i blått också men den fanns inte i strl.. Så köpte jag "min" tjocktröja som jag så länge velat ha men aldrig fått köpt. Nu fick jag den till halva priset istället, så de lönade sej ju och vänta med de köpet...

Så hittade jag ett fleecefodrat stalltäcke på 50% rea, så jag tänkte. Varför inte? Snyggt i färgen också... Satt fint på Calle med!


   

Calle lerskit på bilderna, var lite ivrig att prova täcket, så gjorde det före spolspiltan 

  Han blev väl fin?


Benet är nästan som vanligt igen också - helt bra, inte alls något svullet längre men inte riktigt lika "torrt" om man jämför med det andra benet. Såret läker fint och den stora bulan han hade över såret är helt borta nu, PHU   Trodde det skulle bli bestående men, men det klarar sej nog bra!! Han får dock gå bandagerad om såret ett tag till, tills det läkt ihop sej ännu bättre. Gott sen när han kan gå ute hela dagar, nu tar jag in honom redan vid halv 4 tiden på e.m så bandaget inte hinner bli helt genom smutsigt. Såret måste ju givetvis hållas helt rent!

Så han ska skrittas en vecka till nu har jag bestämt, sen börjar jag lägga in lite kortare travpass. Idag fick jag dock inte ridit. Det var ju klass 2 varning idag, blåste och regna som sjutton. Men imorgon hoppas jag få skrittat en halvtimme i alla fall.

Bilderna var det också ja, tyvärr är bilderna från när benet var som värst svullet borta. Kan inte fatta var dom blivit av? Har några bilder nu bara, det tråkiga är att det syns kasst på bild. Man har känt svullnaden mycket mer än vad bilderna visar. Men kan ju ändå lägga ut några stycken och även på såret. ((Klicka upp bilderna för och se dom större....))

   

Som ni ser, lite tjock om benet. Detta var dock taget dagen efter han var som värst så svullnaden var mycket värre än detta. Ni ser hur kotan och skenbenet "går ihop".



Här är det bättre...


Hade bara en bild på såret och jag ångrade mej om och lägga ut den också. Det ser nästan värre ut på bilden än va det var / är. Så jag struntar i den, tror jag. Men ni ser ju på bilderna ovan vart såret sitter och lite hur det är   



Imorn ska jag börja dagen med och släppa ut hästarna, sen ska jag och älskling iväg och shoppa!!


//Pillan

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 14 mars 2017 07:37


Igår var vi kollegor ut till Gullholmen för att äta gott och umgås. Det var supertrevligt! Jag och några till valde sista färjan hem vid 21 och vissa sov över i stugan som vi bokat.  Men dels var jag ändå nykter och sen är det lite svårt att lösa m...

Av Pernilla - 13 mars 2017 10:45


Hemkommen från barnmorskan nu, fick träffat min nya idag eftersom den förra har slutat precis och börjat jobba i Uddevalla istället. Lite knepigt att göra ett byte såhär sent i graviditeten, men såklart så går ju det bra med. Hon var jättetrevlig den...

Av Pernilla - 12 mars 2017 06:30


    Alltså hur fin morgon? Björn ska ut i skogen om någon timme och jag och Holly har lite mysmorgon framför tecknat. Hon ska få stekfrukost snart och jag ska dricka kaffe innan jag intar min frukost, yoghurt. Jag är redan lite trött på flytan...

Av Pernilla - 11 mars 2017 07:55

Den rubriken kändes extra skön att skriva, haha. Nu är tandläkarbesöket gjort och jag kan beskriva det som hemskt jobbigt. Men 1 ˝ timme senare med två tandläkare så var tanden ute i alla fall. Trist bara att den skulle ha så dålig tajming och behöva...

Av Pernilla - 10 mars 2017 08:30


Ja alltså. Värken blir bara värre och värre så idag har jag fått en akuttid till tandläkaren för att dra ut den onda visdomstanden. Behöver jag ens nämna hur jävla nervös jag är?  Men det är otroligt skönt att få gjort det idag, att slippa gå och h...

Ovido - Quiz & Flashcards