pillllans

Direktlänk till inlägg 23 december 2011

Oj Oj ........

Av Pernilla - 23 december 2011 22:17

Att jag klarat mej som jag gjort idag utan någon sömn nästan. Har ju jobbat två nätter i rad nu och imorse när jag slutade vid 7 så åkte jag till stallet för att släppa ut hästarna och kolla Calles ben. När det var färdigt vid 8 så åkte jag hem till mamma och la mej på soffan en stund. Kl 10 var det upp igen och iväg till Torp med mamma & syster, så där har jag gått med typ 10 000 andra människor, med min förkylning och min outvilade kropp. (Oj, så jag gnäller   ) Men det har tagit på krafterna!

Men nu är i alla fall det 3 sista juklapparna inhandlade och så lite mat på Maxi fick det bli också (och en SKITSNYGG kofta till mej själv    fast inte från Maxi då, haha...)

Det var denna dagen, som snart ska avslutas kan jag meddela...!

 




För att uppd. om Calle också ! Vilket jag inte alls hunnit att göra pga nattjobb, Calle flera ggr om dagen och lite sömn på det.

A, hur som haver! I torsdags morse kollade jag benet och la på nytt bandage innan jag släppte ut alla hästarna, och det var fortfarande på rätt håll och liite mindre svullet.

Jag ville ändå (såhär innan julhelgen..) ringa och prata/rådfråga lite med veterinär i alla fall. Vilket var riktigt lugnande kan jag säga. Hon lät hur positiv som helst om Calle och tyckte att det är jättebra att svullnaden gått ner såpass mycket på bara två dagar, och att jag skulle fortsätta bandagera med Sorbact.    Hon tyckte jag kunde vänta till på tisdag (som är vanlig dag igen) och om Calles läkning stannat av eller det är något annat så får jag ju ringa dom då på morgon. (Blir något akut så ringer jag ju givetvis innan tisdag!) Men annars trodde hon att han skulle bli bra, om man gav honom några dagar till. Så vi får väll verkligen hoppas på det!! Vill att min prins ska bli bra och aldrig skadas igen!   

Har inte fått laddat upp bilderna från kameran än, men det kommer ett par!!


Nu ska jag nog snart sussa!!!   


//Pillan



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 14 mars 2017 07:37


Igår var vi kollegor ut till Gullholmen för att äta gott och umgås. Det var supertrevligt! Jag och några till valde sista färjan hem vid 21 och vissa sov över i stugan som vi bokat.  Men dels var jag ändå nykter och sen är det lite svårt att lösa m...

Av Pernilla - 13 mars 2017 10:45


Hemkommen från barnmorskan nu, fick träffat min nya idag eftersom den förra har slutat precis och börjat jobba i Uddevalla istället. Lite knepigt att göra ett byte såhär sent i graviditeten, men såklart så går ju det bra med. Hon var jättetrevlig den...

Av Pernilla - 12 mars 2017 06:30


    Alltså hur fin morgon? Björn ska ut i skogen om någon timme och jag och Holly har lite mysmorgon framför tecknat. Hon ska få stekfrukost snart och jag ska dricka kaffe innan jag intar min frukost, yoghurt. Jag är redan lite trött på flytan...

Av Pernilla - 11 mars 2017 07:55

Den rubriken kändes extra skön att skriva, haha. Nu är tandläkarbesöket gjort och jag kan beskriva det som hemskt jobbigt. Men 1 ˝ timme senare med två tandläkare så var tanden ute i alla fall. Trist bara att den skulle ha så dålig tajming och behöva...

Av Pernilla - 10 mars 2017 08:30


Ja alltså. Värken blir bara värre och värre så idag har jag fått en akuttid till tandläkaren för att dra ut den onda visdomstanden. Behöver jag ens nämna hur jävla nervös jag är?  Men det är otroligt skönt att få gjort det idag, att slippa gå och h...

Ovido - Quiz & Flashcards