pillllans

Direktlänk till inlägg 23 november 2011

Mitt i veckan....

Av Pernilla - 23 november 2011 08:22

Idag är jag ledig. Jobbade kvällen igår och OM jag får min semester beviljad nu till helgen, så gick jag mitt sista pass igår. Jättekul och börja på nytt/annat jobb men liten tår i ögat att jag lämnar Södra där jag vart i några år nu....

Fick en sån jättefin tomte i "avskedspresent".

Fick den med kommentaren; "Detta är din nya hustomte, den ska stå framme året om, och när du tittar på den så tänker du på oss, som går här ute och tomtar omkring..."

Gullungar!!!!



Idag ska jag vara i stallet masssssor Åker dit vid 12 tiden. Ska rida och fixa iordning för Calle som vanligt. Sen vid halv 3-3 kommer "min elev" (kompisens dotter, dom står med sina två hästar i samma stall som mej) som jag ska hålla en lektion för. Idag står det bommar på schemat och det blir en simpel övning som jag tänkt ut. Cavalletti serie och en upphöjd bom.

För Calle blir det också ett simpelt pass i paddocken, ska träna lite övergångar och lite lösgörande för honom.

Kan ta lite bilder idag, ÄNTLIGEN har min kamera laddare sladd blivit upphittad. Av storasyster, som fann den i mammas hus i Ellös  GUUU så bra. Kan jag lättare ta lite bilder igen!!



//Pillan

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 14 mars 2017 07:37


Igår var vi kollegor ut till Gullholmen för att äta gott och umgås. Det var supertrevligt! Jag och några till valde sista färjan hem vid 21 och vissa sov över i stugan som vi bokat.  Men dels var jag ändå nykter och sen är det lite svårt att lösa m...

Av Pernilla - 13 mars 2017 10:45


Hemkommen från barnmorskan nu, fick träffat min nya idag eftersom den förra har slutat precis och börjat jobba i Uddevalla istället. Lite knepigt att göra ett byte såhär sent i graviditeten, men såklart så går ju det bra med. Hon var jättetrevlig den...

Av Pernilla - 12 mars 2017 06:30


    Alltså hur fin morgon? Björn ska ut i skogen om någon timme och jag och Holly har lite mysmorgon framför tecknat. Hon ska få stekfrukost snart och jag ska dricka kaffe innan jag intar min frukost, yoghurt. Jag är redan lite trött på flytan...

Av Pernilla - 11 mars 2017 07:55

Den rubriken kändes extra skön att skriva, haha. Nu är tandläkarbesöket gjort och jag kan beskriva det som hemskt jobbigt. Men 1 ½ timme senare med två tandläkare så var tanden ute i alla fall. Trist bara att den skulle ha så dålig tajming och behöva...

Av Pernilla - 10 mars 2017 08:30


Ja alltså. Värken blir bara värre och värre så idag har jag fått en akuttid till tandläkaren för att dra ut den onda visdomstanden. Behöver jag ens nämna hur jävla nervös jag är?  Men det är otroligt skönt att få gjort det idag, att slippa gå och h...

Ovido - Quiz & Flashcards